سوالات ضمن خدمت بنیان های حكومت اسلامی و ولایت فقیه

سوالات ضمن خدمت بنیان های حكومت اسلامی و ولایت فقیه
نوع فایل
pdf و word قابل جستجو
حجم فایل
1.11 مگابایت
تعداد صفحه
800+ سوال
تعداد بازدید
5040 بازدید
۸,۹۰۰ تومان
4.3/5 - (12 امتیاز)

با عنایت به آغاز ثبت نام دوره ضمن خدمت بنیان های حكومت اسلامی و ولایت فقیه در سامانه ضمن خدمت، در این پست از سحا فایل نمونه سوال، محتوا و اطلاعات تکمیلی آزمون دوره مذکور جهت استفاده قرار خواهد گرفت. با استفاده از این سوالات می توانید نمره قبولی را در آزمون پیشرو بدست بیاورید.

ضمن خدمت چیست؟

آموزش ضمن خدمت از لحاظ سازمانی به آن آموزشی گفته می‌شود که پس از استخدام فرد در سازمان صورت می‌گیرد و هدف از آن آماده‌سازی افراد برای اجرای بهتر مسئولیت‌هایشان و بهبود توانایی‌ها و مهارت‌های آنان است.

دوره های ضمن خدمت فرهنگیان

آموزش ضمن خدمت فرهنگیان، دوره‌های آموزشی هستند که با هدف توسعۀ شغلی معلمان و ارتقای دانش و مهارت این عزیزان در زمینه‌های مختلف، از جمله فناوری‌های آموزشی، آموزش مجازی، ارزشیابی الکترونیکی، آموزش برخی نرم‌افزارها، تولید محتوای آموزشی، مشاوره، تربیت قرآنی، روانشناسی تربیتی و غیره برگزار می‌شوند

وزارت آموزش و پرورش هر ساله با هدف ارتقا سطح علمی و دانش معلمان و کادر آموزشی مدارس ، دوره های ضمن خدمت فرهنگیان را برگزار می کند و متقاضیان در صورت دارا بودن شرایط لازم، می بایست در زمان مقرر، به سایت ضمن خدمت فرهنگیان مراجعه نموده و ثبت نام خود را انجام دهند و سپس در آزمون شرکت نمایند. لیست دوره های ضمن خدمت فرهنگیان شامل دوره هایی است که فرد متقاضی بر اساس رشته شغلی می تواند در این دوره ها ثبت نام کند.

نمره قبولی در آزمون ضمن خدمت فرهنگیان چند است؟

نمره قبولی در آزمون ضمن خدمت فرهنگیان ۱۲ از ۲۰ است و فرهنگیانی که بتوانند در آزمون های پایان دوره نمره قبولی کسب کنند ،‌ گواهی دوره ضمن خدمت دریافت خواهند کرد و در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان در سایت ال تی ام اس ثبت نام کنند.

نحوه ثبت نام در دوره ضمن خدمت بنیان های حكومت اسلامی و ولایت فقیه

دوره آموزشی با عنوان «بنیان های حكومت اسلامی و ولایت فقیه» با کد ۹۲۵۰۳۳۸۳ به مدت ۱۲ ساعت به شیوه الکترونیکی از طریق سامانه LTMS برگزار می گردد.

قبولی در آزمون با دانلود سوالات، ۱۰۰درصد تضمینی

قبولی 100درصد

فایل دانلودی با قابلیت سرچ و جستجو هست که شامل تمامی سوالات دوره مذکور می باشد، با استفاده از این فایل می توانید با جستجو در حین آزمون اصلی به راحتی نمره قبولی را در آزمون ضمن خدمت بنیان های حكومت اسلامی و ولایت فقیه کسب کنید.

این بسته ویژه، کامل ترین و جامع ترین بسته جهت استفاده تمامی کارمندان اموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی، در آزمون ضمن خدمت بنیان های حكومت اسلامی و ولایت فقیه می باشد.

این بسته دقیقا براساس منابع آزمون ضمن خدمت بنیان های حكومت اسلامی و ولایت فقیه طبقه بندی شده است.

این سوالات با توجه به مواد آزمون ضمن خدمت فرهنگیان تهیه شده و کمک بسزایی به شما در زمینه قبولی در این آزمون می نماید. شما با مطالعه این مجموعه نیاز به خرید و مطالعه هیچگونه کتاب و نمونه سوال دیگری نخواهید داشت.

همه فایلهای موجود دارای قابلیت سرچ بوده که میتوانید کلمات کلیدی را در آن جست و جو نمایید. سعی کنید به جای انتخاب کل متن سوال، کلمات کلیدی مهم آن را جهت جست و جو انتخاب کنید.

بنیان های حكومت اسلامی و ولایت فقیه

هر نظام اندیشگی و رفتاری، برآیند پارهای مبانی فکری است که رو بناها و دیگر ساحتهای آن نظام بر اساس آن مبانی شکل و سامان گرفته است. مبانی هر سامانه فکری، راه و مسیر را به پویندگان طریق میشناساند و در بزنگاههای حسّاس آنها را به سمت اهداف مطلوب راهبری میکند و تا زمانی که خواننده و پژوهشگر این مبانی را به درستی در نیافته و با ژرفکاوی در زوایای گوناگون آنها نیندیشیده باشد، هر گونه اظهار نظر و ارائه دیدگاهی میتواند با کاستی و نقص همراه باشد. با عنایت به این نکته، در طرح مبانی نظام سیاسی اسلام با توجه به گستردگی بحث، بیشتر به مواردی پرداخته خواهد شد که نقشی مستقیم و اساسی در برداشتها و تکاپو ورزیهای این باب دارد.

مبانی خداشناسی

خداشناسی، مهمترین رکن اندیشه سیاسی اسلام است. در نظام سیاسی اسلام، بنیاد همه امور بر این اصل استوار است که جایگاه خداوند در جریان قدرت چیست؟ هرگونه برداشتی در خداشناسی بر همه اصول دیگر مانند اسلام شناسی و انسان شناسی اثر میگذارد و با توجه به این امر، پارهای از مبانی خدا شناختی که به طور مستقیم در نظام سیاسی اسلام اثرگذار است را مورد بررسی قرار میدهیم:

  • ربوبیت مطلق الهی
  • حاکمیت الهی

مبانی اسلام شناختی

در بنیادهای نظام و اندیشه سیاسی اسلام مسائلی کلیدی قرار دارد که باید آنها را به طور دقیق و سنجیده استوار ساخت و سپس مسائل و امور دیگر را مطرح کرد. یکی از این بنیادها، مبانی اسلام شناختی در بحث نظام سیاسی اسلام است که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم:

  • حقانیت اسلام
  • خاتمیت و جاودانگی
  • معرفت اجتهادی
  • جامعیت و کمال
  • جهان شمولی

مفهوم ولایت فقیه

1- «فقه» در لغت، به معنای فهم، آگاهی و دانایی است و در اصطلاح یکی از شاخه های علوم دینی و عبارت است از علم و آگاهی دقیق نسبت به شریعت و احکام الهی و توان استنباط آنها از منابع تفصیلی یعنی کتاب، سنّت، عقل و اجماع

2- «فقیه» کسی است که در شریعت اسلامی تخصّص دارد و احکام الهی را از ادله استنباط میکند.

3- «ولایت» معانی مختلفی دارد و ریشه لغوی آن، ولی به معنای قرب، اتصال و پیوند دو یا چند شی است. یکی از معانی رایج اصطلاحی ولایت عبارت است از تصدّی امر و اداره حکومت.

4- منظور از «ولایت فقیه» در اصطلاح رایج آن این است که ولایت تدبیری و حق اداره و رهبری سیاسی جامعه اسلامی را که خداوند برای پیامبر و امامان معصوم تشریح کرده است، در عصر غیبت بر عهده فقیه عادل و با تقوا و دارای شرایط لازم رهبری میباشد.

5- «ولایت مطلقه فقیه» یعنی فقیه همه اختیارات لازم حکومتی امام معصوم را دارد، جز آنچه که به دلیل خاص از مختصات معصومان شمرده شده، مانند اختیاراتی که پیامبر در حوزه مسائل خصوصی افراد داشته اند.

نمونه ای از سوالات با پاسخ صحیح آن:

۱ – عللی که تنها زمینه ایجاد معلول را فراهم می کند و می تواند جایگزین داشته باشد و با رفتن آن معلول نابود نمی شود

الف – علل تامه

ب – علل معده

ج – علل عرضی

د – هیچکدام

۲ – دلیل عدم تعارض تکوین و تشریع چیست؟

الف – صدور هر دو از علم بسیط و نامحدود الهی

ب – صدور هر دو از صفات نامحدود الهی

ج – صدور هر دو از خلق اول

د – هردو تجلی خلق اول هستند

۳ – علل ………….عللی هستند که می توان معلول را به هر کدام یا به همه نسبت داد

الف – علل عرضی

ب – عل تامه

ج – علل معده

د – علل طولی

 

سوالات ضمن خدمت بنیان های حكومت اسلامی و ولایت فقیه

**سوالات ضمن خدمت بنیان های حكومت اسلامی و ولایت فقیه با آخرین سوالات آپدیت شد**

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

  1. محمد پاکزاد

    ممنون، سوالاتتون خیلی بدردم خورد

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *