جزوه فرهنگ سازمانی در دستیابی به تعالی تجارت

نوع فایل
PDF
حجم فایل
210 کیلوبایت
تعداد صفحه
15
تعداد بازدید
224 بازدید
۴,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین جزوه فرهنگ سازمانی در دستیابی به تعالی تجارت می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود جزوه فرهنگ سازمانی در دستیابی به تعالی تجارت:

مقدمه:

امروزه براي ايجاد انگيزه، رفتارهاي مطلوب، دستيابي به اهداف سازماني، افزايش بهره وري نيروي انساني و در نهايت نيل به تعالي (سرآمدي) سازماني، مديران سطوح بالاي سازمان از راهبردهاي نوين و كارآمد استفاده مي كنند. يكي از راهبردهاي نيل به تعالي و تفوق، از طريق ايجاد فرهنگ سازماني مطلوب است. تحقيق حاضر براي شناخت مسير نيل به تعالي سازماني از طريق ايجاد فرهنگ سازماني متناسب با استاندارها و شاخص هاي تعالي سازماني صورت گرفته است. اين مقاله حاصل اين طرح پژوهشي مي باشد كه محققان پس از مطالعات گسترده كتابخانه اي به بيست الگو و مدل و اجزاي تشكيل دهنده فرهنگ سازماني دست يافتند و به اقتضاي نوع صنعت، اهداف سازمان و توجه به الگوي تعالي سازماني (EFQM) مدلي تحت عنوان «مدل اسكيمويي فرهنگ – تعالي» را مطرح كردند. در اين تحقيق به پيروي از مدل ذكر شده و با ساختاري تعريف شده و از طريق انجام روش تحقيق علمي از نوع پيمايشي، از شاخه ميداني با ارايه سوالاتي در بين جامعه آماري 414 نفري و نمونه 116 نفري كه تركيبي از مديران و ساير كاركنان، که به دليل عدم موافقت مسوولين صنعت محل انجام تحقيق، از بيان نام آن خودداري شده است، اين تحقيق در سال 1386 در چارچوب يک طرح پژوهشي انجام شده است. جهت سنجش پايايي ابزار اندازه گيري از آلفاي كرونباخ استفاده شده است؛ اعتبار پرسشنامه در وضعيت مطلوب 0.95 و وضعيت موجود 0.97 بر اساس مطالعه مقدماتي برآورد گرديده است. نوع نمونه گيري تحقيق به صورت سيستماتيك و تعدادي پيش آزمون برابر 45 پرسشنامه بوده است. مقايسه اي ميان فرهنگ سازماني در وضعيت موجود و مطلوب از نظر كاركنان و مديران انجام شد و در نهايت به اين نتيجه اشارت رفته است كه فرهنگ سازماني به عنوان يك عامل اصلي، نيل به تعالي و موفقيت در جهت اثر بخشي سازماني را تسهيل مي نمايد. در اين راستا، دستيابي به يك مدل بومي – كاربردي براي نيل به تعالي از طريق تقويت فرهنگ سازماني ميسر مي گردد.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “جزوه فرهنگ سازمانی در دستیابی به تعالی تجارت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *