دانلود مقاله بررسی غلظت يون های مختلف اسيدی و برآورد میزان نهشت مرطوب در باران

دانلود مقاله بررسی غلظت يون های مختلف اسيدی و برآورد میزان نهشت مرطوب در باران
نوع فایل
Word
حجم فایل
30 کیلوبایت
تعداد صفحه
13
تعداد بازدید
38 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی دانلود مقاله بررسی غلظت يون های مختلف اسيدی و برآورد میزان نهشت مرطوب در باران که در 13 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه دانلود مقاله بررسی غلظت يون های مختلف اسيدی و برآورد میزان نهشت مرطوب در باران می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

 با پيشرفت فناوری و رشد چشمگیر شهر نشينی در دهه های اخیرشاهد تغییراتی جدی در وضع آب و هوای کره زمین و بخصوص در مناطق شهری بوده و هستیم. یکی از پديده هایی که در سال های اخیر مورد توجه محققين بوده است، آلودگی های  شهری و اثرات ناشی آز آن بوده است. باران های اسیدی و اثرات مخرب آن  یکی از مسائلی است که خسارات زیادی را متوجه محیط زیست بشر نموده است.   این صدمات بیشتر ناشی از ورود بیش از حد معمول بعضی از گاز های آلاینده به درون جو زمین است. مشهد به عنوان بزرگترین شهر مذهبی ایران نیز از این مشکل دور نمانده است. در مطالعه حاضر، نمونه های بارندگی  پاییزسال 1382 و بهار سال 1383 این شهر مورد تجزیه و تحلیل  شیمیایی قرار گرفته است. نتایج  حاصل مؤید وجود تعداد زیاد چشمه های آلاینده بود که باعث غلظت بالاتر از حد معمول یونهای2 –4SO ، 2NO ، 3 NOو3NH   در باران گردیده است.  با توجه به غلظت این یون ها و میزان بارندگی متوسط سالانه در مشهد میزان نهشت اسیدی محاسبه و با مقدار نهشت مرطوب در منطقه ولز انگلستان مقایسه گردیده است. نتایج نشان می دهد  که نهشت آلاینده ها در مشهد بسیار بالا بوده و لذا توجه بیشتر به  امور زیست محیطی این شهر مورد تأکید قرار می گیرد.

امروزه بحث آلودگی هوا یک بحث تقریبا عمومی است و تمامی اقشار جامعه به نوعی از آن صحبت می کنند ویا در فرایند های کاری خود با آن درگیر می باشند. از نظر علمی به شرایطی از وضع هوا که درآن غلظت مواد موجود در هوا بیش از حد متعارف باشد و بر روی انسان، حیوان، گیاه و یا اشیاء محیط تاثیر قابل توجهی داشته باشد، هوای آلوده یا آلودگی هوا گفته می شود(9). این مواد ممکن است به صورت گاز، قطرات مایع، ذرات جامد و یا خوشه های یونی در هوا وجود داشته باشند (5).

غلظت آلاینده هایی که بطور مستقیم وارد جو می شوند ( آلاینده های اولیه) و موادی که از آنها شکل می گیرند ( الاینده های ثانویه) تابعی از شرایط جوی و فرایندهایی است که در هنگام عبور سیستم های جوی اتفاق می افتد(2). مهمترین آلاینده های موضوع بحث در پژوهش حاضر عبارتند از   2SO ،  NO ،  2 NOو 3NH   که در جریان  فرایند های جوی به یونهای سولفات ، نیترات و آمونیم تبدیل شده و باعث اسیدی شدن باران می گردند.  چشمه های تولید این آلاینده ها و واکنشهای انجام شده در جو به اختصار بیان می گردد.

چشمه اصلی دی اکسید سولفور( 2SO) در جو، فعالیت های انسانی، فعالیت آتش فشان ها و مصرف سوخت های فسیلی است (7). راه دیگر انتقال دی اکسید سولفور به جو محصولات ثانویه ای است که  حاصل انتشار طبیعی دی متیل سولفید (DMS) ،  H2S ، CS2  و COS به درون جو است (11). دی اکسید سولفور پس از رها شدن در جو، یا در اثر گرانش مستقیما و یا در اثر ترکیب با رطوبت جوی به صورت باران اسیدی به سطح زمین باز می گردد.

بررسی غلظت يون های مختلف اسيدی و برآورد میزان نهشت مرطوب  در باران
بررسی غلظت يون های مختلف اسيدی و برآورد میزان نهشت مرطوب در باران
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود مقاله بررسی غلظت يون های مختلف اسيدی و برآورد میزان نهشت مرطوب در باران”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه