خلاصه کتاب ریاضیات عمومی 1 از جلیل واعظی

نوع فایل
PDF
حجم فایل
11.9 مگابایت
تعداد صفحه
512
تعداد بازدید
1436 بازدید
۵,۹۰۰ تومان
5/5 - (2 امتیاز)

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «ریاضیات عمومی 1» که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود خلاصه کتاب ریاضیات عمومی 1

پيشگفتار
كتابي كه در دست داريد شامل ده فصل است . در سراسر اين فصول فرض اين است ك دانشجويان با رياضيات پيش دانشگاهي آشنايي دارند ولي برحسب ضرورت بعضي از مفاهيم را بيان كردهايم.
فصل اول مفاهيم رابطه و تابع، انواع تابع، عمليات جبري روي توابع و وارون تابع را بررسي كردهايم. فصل دوم با دستگاه مختصات جديدي به نام مختصات قطبي آشنا خواهيم شد و ويژگيهاي اين دستگاه، رابطه آن با دستگاه مختصات دكارتي، معادلات و توابع قطبي را بيان كردهايم اين فصل با رسم نمودارهاي قطبي به پايان ميرسد. در فصل سوم مجموعه اعداد مختلط كه گسترشي از مجموعه اعداد حقيقي است معرفي شده است . اعمال جبري، نمايش هاي هندسي، برداري، مثلثاتي اين اعداد و معادلات خط و دايره در اين دستگاه قسمتهاي بعدي اين فصل را تشكيل ميدهند. در فصل چهارم به معرفي مفهوم حد توابع و قضاياي مهم آن اختصاص دارد . قسمت آخر اين فصل با مفهوم پيوستگي و مسايل مربوط به آن تمام ميشود. در فصل پنجم مفهوم پر اهميت مشتق را از طريق دو مسئله مماس بر يك منحني و سرعت يك جسم متحرك بررسي مي كند، خواص توابع مشتق پذير و قضاياي آن اين بخش را به پايان ميبرد.
در فصل ششم كاربردهاي گوناگون مشتق از جمله مسائل ماكسيمم و مينيمم و رسم منحنيها را آوردهايم. در فصل هفتم انتگرال نامعين معرفي شده است، روشهاي انتگرالگيري كه يكي از مهمترين قسمت هاي محاسبه اي حساب د يفرانسيل و انتگرال است در اين فصل بيان شده است . در فصل هشتم مفهوم انتگرال معين با استفاده از مساحت يك ناحيه معرفي شده است، خواص انتگرال هاي معين و قضيه اساسي حساب ديفرانسيل و انتگرال قسمتهاي ديگر اين فصل است. در فصل نهم، كاربردهاي انتگرال معين در محاسبه سطح، حجم، طول، كار، مسافت، گشتاور و مركز جرم را مورد مطالعه قرار دادهايم.
در فصل دهم انتگرال هاي ناسره رده اول و رده دوم را معرفي و همگرايي و واگرايي آنها و آزمون مقايسه را بيان كردهايم. به منظور دست يابي مدرسان محترم به تست ها و سؤالات استاندارد امتحاني و مطالعه بيشتر دانشجويان علاقه مند 201 مسئله حل شده از نوع كاربردي – مفهومي –  نظري و محاسبهاي بعد از فصل دهم آورده شده است. جداولي از توابع مثلثاتي، نمايي، هيپرپوليك ، لگاريتم طبيعي ، مشتقها، انتگرالها، الفباي يوناني، ب عضي اعداد مفيد و نمودارتوابعي كه در كتاب با آنها سر و كار داريم، ضميمه كتاب است. همانگونه كه در راهنماي مطالعه خواهد آمد پاسخ دادن به سؤالات و حل مسائل متن و خودآزمايي هايي كه در پايان هر فصل آمده است نقش مهمي در يادگيري اين درس دارند، بنابراين لاز م است كه با دقت و حوصله كافي نسبت به حل آنها اقدام  گردد و در نهايت جهت كنترل پاسخ خود و براي اطمينان از درستي آن به قسمت پاسخها مراجعه كنيد. موجب امتنان خواهد بود اگر اساتيد محترم و دانشجويان عزيز در صورت مواجه شدن با اشكالات و نواقصي كه نيازمند ت وجه مؤلف براي رفع آنها در چاپ بعدي است، آنها را از طرق مراكز آموزشي به گروه رياضي ارسال فرمايند. ويرايش علمي كتاب به عهده آقاي دكتر محمد چايچي بود كه از ايشان صميمانه سپاسگزارم.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خلاصه کتاب ریاضیات عمومی 1 از جلیل واعظی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *