اقدام پژوهی چگونه توانستم رفتارهای نادرست و ناشایست دانش آموز پایه اول ابتدایی ام را اصلاح کنم

نوع فایل
Word
حجم فایل
217 کیلوبایت
تعداد صفحه
26
تعداد بازدید
594 بازدید
۳,۰۰۰ تومان
5/5 - (1 امتیاز)

با سحافایل در خدمت شما هستیم با اقدام پژوهی “چگونه توانستم رفتارهای نادرست و ناشایست دانش آموز پایه اول ابتدایی ام را اصلاح کنم؟”

اقدام پژوهی

اقدام پژوهی

اقدام پژوهی یکی از روش های تحقیق به شمار می آید و به شکل نظام مند، کارآمد و سازنده می باشد. با توجه به اینکه اتفاق نظر بر سر مفاهیم مربوط به اقدام پژوهی وجود ندارد یکی از بحث برانگیزترین روش های تحقیق در علوم اجتماعی می باشد. اقدام پژوهی از طرفی روش خاص خود را دارد و از طرف دیگر به پژوهشگر اجازه می دهد براساس تفکر خلاقانه، تجربه و دانش خود به راه حل و نتایج جدید دست یابد. اقدام پژوهی در مباحث اجتماعی، تربیتی، روانشناختی و مخصوصاً مسائل مربوط به آموزش و پرورش و مدارس از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

بی تردید مطالعه منابع مربوط به اقدام پژوهی به پژوهشگران کمک می کند تا در انجام تحقیقات و پژوهش های خود تخصص و مهارت لازم را کسب نمایند. در زمینه اقدام پژوهی منابع متعددی به نگارش درآمده است. اما براساس تجربه می توان گفت معلمان و دانشجویان در مسیر اقدام پژوهی به منبعی آسان و در عین حال جامع و علمی تحت عنوان «اقدام پژوهی » نیاز دارند.

فهرست محتوا

چکیده 2

مقدمه. 3

توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله. 3

گرد آوري اطلاعات ( شواهد ا ) 5

تجزيه و تحليل وتفسيرها: 8

انتخاب راه جدید به صورت موقّت.. 11

آموزش درمانی.. 11

تکنیک هایی لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده 12

قانون اثر ونتيجه : 14

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن. 16

عوامل موثر بر پرخاشگری.. 17

انواع پرخاشگری.. 17

علل پرخاشگری.. 18

ارائه دلایل مشکل پرخاشگری: 19

گرد آوري اطلاعات(شواهد 2) 22

ارزشيابي تاثير اقدام جديد وتعيین اعتبار 23

ارائه راهکارها 25

منابع. 26

مقدمه

یکی از عوامل بازدارنده در امر تحصیل ، اختلالات رفتاری می باشد . معلّمان در برابر اختلالات رفتاری ، به شکل های متفاوتی از خود عکس العمل نشان می دهند . برخی از معلّمان آنان را به شدّت سرکوب می کنند . بعضی از معلمان ، در مقابل آنان کو تاه می آ یند ؛ بعضی دیگر آنان را به حال خود رها می کنند . امّا  واقعیت این است که در این حالت مشکل ادامه خواهد یافت و مشکلات دیگری نیز به دنبال خواهد آورد .

به نظر می رسد راه منطقی این است که وقتی مشکلی در کلاس پیش می آید ؛ بهتر است ابتدا آن مشکل شناسایی شود سپس  آن مشکل به صورت علمی مورد بررسی قرار گیرد . بعد از آن راه حل هایی جهت رفع مشکل پیدا کرده و به صورت عملی آن مشکل رفع گردد.

توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله

در سال تحصيلي 99-98 در پايه اول مدرسه ………. مشغول به خدمت شدم . وقتي براي اولين بار به كلاس رفتم از فراگيران خواستم خودشان را معرفي نمايند وقتي نوبت به محمد رسيد ، ديدم پسری با پوست سياه گوشه كلاس نشسته است . وبا صدايي بلند خودش را معرفي كرد . اما وقتي دانش آموزی با صداي بلند خودش را معرفي مي كرد. محمد از من می خواست كه به او بگويم با صداي پايين خودش را معرفي نمايد چون من حوصله سروصداي آنها را ندارم.  واگر كسي حرف مي زد محمد او را مسخره مي كرد يا با او دعوا مي كرد ومي گفت صداي شما سر من را به درد مي آورد.

 

با دانلود فایل می توانید به تمامی مطالب در قالب word و قابل ویرایش، دسترسی پیدا کنید.

 

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اقدام پژوهی چگونه توانستم رفتارهای نادرست و ناشایست دانش آموز پایه اول ابتدایی ام را اصلاح کنم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *