بررسی و مقایسه سطوح یادگیری حیطه شناختی بلوم در دو روش تدریس سنتی و کیفی

نوع فایل
PDF
حجم فایل
1.52 مگابایت
تعداد صفحه
10
تعداد بازدید
295 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین بررسی و مقایسه سطوح یادگیری حیطه شناختی بلوم در دو روش تدریس سنتی و کیفی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود بررسی و مقایسه سطوح یادگیری حیطه شناختی بلوم در دو روش تدریس سنتی و کیفی:

مقدمه:

هدف از پژوهش حاضر بررسي و مقايسه دو روش تدريس سنتي و کيفي است. روش سنتي مبتني بر تئوريهاي رفتارگرا است که با استفاده از روشهاي قديم آموزش مانند سخنراني و کنترل و نظارت دقيق دانش آموز به تدريس مي پردازد درحاليکه روش تدريس کيفي مبتني بر تئوري انتخاب بوده و با توجه به آزادي عمل در نظر گرفته شده براي دانش آموزان، هيچگونه رقابت و مقايسه اي بين آنان انجام نمي گردد. جامعه آماري اين پژوهش دانش آموزان پايه نهم دبيرستان هاي پسرانه منطقه چهار شهر تهران مي باشند. از بين 58 دبيرستان دوره اول منطقه چهار يک مدرسه به روش خوشه اي انتخاب گرديد. سپس به آموزش دو فصل از مباحث درس رياضي پايه نهم به دو شيوه سنتي و کيفي طي ده جلسه آموزشي پرداخته شد. ابزار جمع آوري داده ها، آزمون مورد تاييد خبرگان آموزش رياضي متناسب با مفاهيم تدريس شده در کلاس درس بوده است. پس از پايان آموزش و ارزشيابي به بررسي سطوح شش گانه حيطه شناختي بلوم و مقايسه آن ها در اين دو روش پرداخته شد. ابتدا توسط آزمون t همبسته، ميانگين نمرات رياضي دو گروه، سپس هر يک از شش حيطه در دو گروه سنتي و کيفي، مقايسه شدند. نتايج حاکي از آنست که ميانگين نمرات حاصل از آموزش کيفي به طرز کاملا مشهودي بالاتر از ميانگين نمرات در شيوه سنتي است. بعلاوه در مقايسه هر يک از سطوح، ميتوان گفت روش آموزش کيفي در حيطه يک (دانش) کمترين تاثير را دارا بوده ولي در پنج سطح ديگر کاملا تاثير گذار بوده است.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بررسی و مقایسه سطوح یادگیری حیطه شناختی بلوم در دو روش تدریس سنتی و کیفی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *