تاثير آموزش هوش هيجاني بر پرخاشگري و سازگاري اجتماعي، عاطفي دانش آموزان داراي اختلالات هيجاني و رفتاري

نوع فایل
PDF
حجم فایل
415 کیلوبایت
تعداد صفحه
7
تعداد بازدید
212 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین تاثير آموزش هوش هيجاني بر پرخاشگري و سازگاري اجتماعي، عاطفي دانش آموزان داراي اختلالات هيجاني و رفتاري می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود تاثير آموزش هوش هيجاني بر پرخاشگري و سازگاري اجتماعي، عاطفي دانش آموزان داراي اختلالات هيجاني و رفتاري:

مقدمه:

زمينه و هدف: هوش هيجاني مجموعه اي از قابليت هاي غيرشناختي است که توانايي فرد را در سازگاري با مقتضيات محيطي و فشارهاي حاصله افزايش مي دهد، لذا هدف اصلي پژوهش حاضر، تاثير آموزش هوش هيجاني بر سازگاري و پرخاشگري دانش آموزان پسر با اختلالات هيجاني و رفتاري شهرستان دزفول بود.
روش بررسي: پژوهش از نوع شبه آزمايشي با طرح پيش آزمون، پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماري پژوهش شامل تمامي دانش آموزان پسر بين سنين 11 تا 14 ساله بود که به مرکز درماني شفاي دزفول مراجعه کرده بودند. از بين آن ها تعداد 32 نفر (16نفر گروه کنترل و 16 نفر گروه آزمايش) به روش نمونه گيري در دسترس انتخاب شدند. براي جمع آوري داده ها از پرسشنامه هاي مقياس سازگاري دانش آموزان دبيرستاني، و آزمون پرخاشگري استفاده شد. ابتدا از هر دو گروه پيش آزمون گرفته شد سپس گروه آزمايش به مدت 16 جلسه 90 دقيقه اي تحت آموزش قرار گرفتند.
يافته ها: داده ها با استفاده از آزمون هاي آماري تحليل کواريانس چندمتغيره و يک متغيره تجزيه و تحليل شدند. نتايج نشان داد که آموزش هوش هيجاني باعث افزايش سازگاري (p<0.001) و نيز کاهش پرخاشگري (p=0.003) در دانش آموزان داراي اختلالات هيجاني و رفتاري ميشود.
نتيجه گيري: با استفاده از آموزش هوش هيجاني به دانش آموزاني که داراي اختلال هيجاني، رفتاري هستند مي توان سازگاري آن ها را افزايش، پرخاشگري آن ها را کاهش داد و در نهايت موجب افزايش کيفيت زندگي آن ها در تعامل با خانواده و اجتماع شد. در واقع اين پژوهش هماهنگ با پژوهش هايي است که نشان مي دهد، هوش هيجاني عاملي تاثير گذار و تعيين کننده در موقعيت هاي زندگي واقعي مانند موفقيت در مدرسه و تحصيل، موفقيت در شغل و روابط بين شخصي است

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تاثير آموزش هوش هيجاني بر پرخاشگري و سازگاري اجتماعي، عاطفي دانش آموزان داراي اختلالات هيجاني و رفتاري”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *