تحقیق در مورد آرمان وحدت اسلامی

تحقیق در مورد آرمان وحدت اسلامی
نوع فایل
Word
حجم فایل
38 کیلوبایت
تعداد صفحه
37
تعداد بازدید
87 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد آرمان وحدت اسلامی که در 37 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد آرمان وحدت اسلامی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

در تاريخ پر فراز و نشيب اسلام، تفرقه و نفاق بين مذاهب و ملل اسلامي. ازمسايل بغرنج و بنيان كن جوامع اسلامي بوده است كه خسارات و لطمات مادي و معنوي جبران‏ناپذيري بر پيكر امت واحده اسلامي وارد ساخته است.

اين زخم خونين در چهره زيباي امت اسلامي از ديد مصلحان امت پنهان نمانده و نگراني آنان را بر انگيخته است. از اين رو، در مقاطع تاريخي متعددي، اين مصلحان درصدد ايجاد وحدت بين مسلمين برآمده تا التيام بخش دردهاي قلب خونين امت اسلامي باشند. اما هريك از اينان اهداف ويژه‏اي را نيز دنبال مي‏نمودند.

چهرؤ شاخص مصلحان وحدت طلب امت اسلامي “سيد جمال الدين اسدآبادي” است كه به همراه شاگردش “شيخ محمد عبده”، وحدت اسلامي را از مهمترين اهداف آرماني خود مي‏دانست و در اين راه تلاش و كوشش فراواني به عمل آورد. در اين راستا، وي وطن خاصي براي خويش انتخاب نكرد و در طول عمر مبارزاتي خود به كشورهاي متعدد سفر نمود و سكني گزيد.

ديگر فردي كه در راه وحدت اسلامي اقدام نمود، رئيس جامع‏الازهر مصر، شيخ محمود شلتوت بود كه فتواي جواز پيروي از فقه شيعه را صادر نمود و مذهب تشيّع را در رديف چهار مذهب فقهي اهل سنت برسميت شناخت. تاسيس مركز “دارالتقريب بين المذاهب الاسلاميه” در قاهره توسط آيت اللّه محمد تقي قمي در ايجاد اين گرايش معتدل در شخص شيخ محمود شلتوت موثر بود و تلاش‏هاي بي شائبه مرجع تقليد تامه جهان تشيع، حضرت آيت اللّه العظمي بروجردي در صدور فتواي شيخ شلتوت و برسميت شناخته شدن مذهب شيعه در كنار مذاهب چهارگانه اهل تسنن كه وحدت اسلامي را وارد مرحله نويني مي‏كرد. نقش بسزايي داشت.

وحدت اسلامی
وحدت اسلامی
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد آرمان وحدت اسلامی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *