تحقیق در مورد اجزای ساختمان – پی نواری

تحقیق در مورد اجزای ساختمان – پی نواری
نوع فایل
Word
حجم فایل
231 کیلوبایت
تعداد صفحه
17
تعداد بازدید
1383 بازدید
۶,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

پی نواری ؛ روشی برای استحکام ساختمان :

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد اجزای ساختمان – پی نواری که در 17 صفحه به همراه فهرست ، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد اجزای ساختمان – پی نواری می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

عكس هاي آورده شده در اين مجموعه از بنايي واقع در كرج ، ميدان والفجر ، زمين‌هاي خانم انصاري گرفته شده است . در اين مكان آپارتماني هفت طبقه در دست احداث مي باشد كه داراي يك طبقه زيرزمين براي پاركينگ و هفت طبقه بر روي آن مي باشد كه طبقه همكف تجاري بوده و بقيه طبقات مسكوني مي باشند ، پي اين ساختمان از نوع نواري مي باشد كه چون در هر دو محور طولي و عرضي به صورت نواري اجرا شده است .

تشكيل پي مشبك را داده است . فنداسيون هاي كناري اين ساختمان از نوع نواري باسكولي مي باشند كه در صفحات آينده دربارة آنها توضيحاتي داده خواهد شد و نحوة محاسبة آنها نيز به اختصار آورده شده است .

تحقیق در مورد اجزای ساختمان – پی نواری

پی ساختمان
پی ساختمان

تحقیق در مورد اجزای ساختمان – پی نواری

نحوه اجرای پی ساختمان:

ابتدا با توجه به محاسبات سازه ای نوع پی مشخص می شود در مرحله بعدی باید بتوان این پی را اجرا نمود. برای اجرای پی های نواری ابتدا باید زمین آماده کرد و یا سازه تخریب گردد و به وسیله یک سری دوربین عرض فونداسیون و جای ستون ها تعیین می شود.

پس از اینکه سازه قدیمی را تخریب کردند و عملیات گود برداری را انجام دادند، نوبت پیاده سازی نقشه روی زمین می رسد. با استفاده از دوریبن نقشه برداری جای ستون‌ها و عرض مسیر فونداسیون بر روی زمین مشخص می گردد. سپس نوبت قالب‌بندی فونداسیون با استفاده از آجر میرسد.

در آخر با استفاده از آجر فونداسیون را قالب بندی می کنند. استفاده از قالب آجری سرعت کار را بالا برده و مهارت خاصی لازم ندارد بنابراین از نظر اقتصادی نیز به صرفه خواهد بود. بعد از انجام مراحل بالا باید زمین را آماده کنیم جهت انجام این کار ابتدا از 10 الی 15 سانتی متر بتن مگر استفاده  کنیم. این کار توسط کارگران انجام شده و در مسیر نواری پی اعمال می شود. حال باید اجازه دهید بتن سرد شود و شروع به آرماتور گذاری فونداسیون نواری کنید. بتن مگر در واقع اولین قشر پی نواری است.

طرح پی ساختمان
طرح پی ساختمان

فهرست مطالب:

پی

انواع پی

پي هاي باسكولي

پي هاي نواري

پي هاي مشبك

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد اجزای ساختمان – پی نواری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه