تحقیق در مورد اقليم معتدل و مرطوب

تحقیق در مورد اقليم معتدل و مرطوب
نوع فایل
Word
حجم فایل
1.2 مگابایت
تعداد صفحه
19
تعداد بازدید
42 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد اقليم معتدل و مرطوب که در 19 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد اقليم معتدل و مرطوب می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

كرانه جنوبي درياي خزر از پرباران ترين و سرسبز ترين مناطق اقليمي ايران است، اين منطقه با وجود عرض نسبتا كم از دو ناحيه مجزا تشكيل شده كه يكي از اين نواحي، ناحيه اي جلگه اي شكل است كه به صورت نوار باريكي در امتداد دريا گسترش يافته كه اين منطقه كشتزارهاي وسيع و شهرهاي بزرگ را در خود جاي داده است و ناحيه ديگر اين كناره، منطقه ي كوهستاني شمال سلسله جبال البرز است كه پوشيده از درختان جنگلي مي باشد كه در بيشتر مناطق و خصوصا در مناطق مركزي و شمال غرب فاصله اين رشته كوه تا دريا از چند كيلومتر تجاوز نمي كند.

اين از مهم ترين مشخصه هاي اين منطقه مي باشد و چون اين منطقه در ميان دريا و كوهها واقع شده است، بر اساس پديده هاي سرد شدن درجه رطوبت و رسيدن اين درجه به زير نقطه شبنم، بارندگي در اين مناطق زياد مي باشد.

سمت جنوب غربي درياي خزر يعني استان گيلان داراي بارندگي بيشتري نسبت به ساير قسمتهاي اين منطقه اقليمي مي باشد و هرچه از سمت غرب به سمت شرق اين كناره پيش مي رويم، از مقدار بارندگي كاسته مي شود، به طوري كه در بندر انزلي كه در جنوب غربي اين كناره قرار گرفته است، ميانگين مقدار بارندگي ميزان باران ساليانه در 28 سال، 1818ميليمتر مي باشد و در گرگان كه در جنوب شرقي اين كناره قرار گرفته است، ميانگين ميزان بارندگي حدود يك سوم بندر انزلي يعني 617 ميليمتر است.

اقليم معتدل و مرطوب
اقليم معتدل و مرطوب
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد اقليم معتدل و مرطوب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *