تحقیق در مورد انتقال سيار داده ها با فن آوری ايرانی

تحقیق در مورد انتقال سيار داده ها با فن آوری ايرانی
نوع فایل
Word
حجم فایل
265 کیلوبایت
تعداد صفحه
33
تعداد بازدید
131 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد انتقال سيار داده ها با فن آوری ايرانی که در 33 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد انتقال سيار داده ها با فن آوری ايرانی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

محققان گروه پژوهشي مخابرات پژوهشگاه نيرو موفق به طراحي و ساخت مودم راديويي باند فركانس UHF شدند كه امكان انتقال داده در حالت سيار و نيز بين نقاط زيادي را كه در ماطق شهري پراكنده‌اند از جمله سيستم ديسپاچينگ شبكه هاي برق (توزيع و فوق توزيع)، قرائت خودكار كنتورهاي برق ، آب و گاز از راه دور و ميان شعبه هاي بانكي و دفاتر مسافرتي را فراهم مي‌كند.

مهندس دولت جمشيدي، مدير گروه مخابرات پژوهشگاه نيرو و مجري اين طرح در گفت‌وگو با خبرنگار پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در مورد اين طرح گفت: نياز روز افزون به انتقال داده‌ها، اهميت بسيار زياد تجهيزاتي كه اين عمليات را انجام مي‌دهند آشكار مي‌كند كه عمده‌ اين وسايل مودم‌ها هستند كه در اين ميان مودم‌هاي راديويي براي انتقال داده از كانال‌هاي راديويي استفاده مي‌كنند.

وي در ادامه گفت: با توجه به مزاياي فراوان سيستم‌هاي راديويي براي انتقال دادن مثل هزينه كمتر، سهولت نصب و بهره‌برداري و همچنين كاربردهاي فراوان آنها، پژوهشگاه نيرو از سال 1379 طراحي و ساخت مودم راديويي در باند فركانسي UHF را آغاز كرد و پس از تحقيقات و كوششهاي فراوان مدل NRM400 را به عنوان مودم راديويي باند فركانس UHF با عملكرد نيمه دو طرفه و با نرخ داده ارسالي 9600 بيت بر ثانيه، به عنوان يك جايگزين مناسب براي محيط‌هاي مخابراتي كابلي كه داراي قيمت بالايي هستند ارائه كرد.

انتقال سيار داده ها با فن آوري ايراني
انتقال سيار داده ها با فن آوري ايراني

وي در مورد ويژگي‌هاي اين مودم گفت: اين سيستم به صورت ويژه براي شبكه‌هاي تله متري و اسكادا و براي كاربردهاي نقطه به نقطه و نقطه به چند نقطه طراحي شده است و بيشتر پارامترهاي سيستم شامل محدوده فركانس،‌ توان خروجي فرستنده و نرخ بيت ارسالي به صورت نرم افزاري قابل تنظيم مي‌باشند و از اين طريق مي‌توان پارامترهاي مودم راديويي را متناسب با هر كاربردي، با توجه به مجوز فركانس اخذ شده، فاصله بين فرستنده و گيرنده و شرايط جغرافيايي آنها و نرخ داده ارسالي مورد نظر به راحتي با نرم‌افزار و بدون نياز به تغيير سخت افزاري تنظيم كرد.

مهندس جمشيدي در ادامه تصريح كرد: به دنبال انجام موفقيت آميز تست هاي عملكردي، محيطي و تست راه دور بر روي محصول اين پروژه، در سال 82 دانش فني مودم راديويي طراحي و ساخته شده در پژوهشگاه نيرو به شركت سازگان ارتباط واگذار گرديد.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد انتقال سيار داده ها با فن آوری ايرانی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه