تحقیق در مورد اوزان نوحه ها

تحقیق در مورد اوزان نوحه ها
نوع فایل
Word
حجم فایل
60 کیلوبایت
تعداد صفحه
48
تعداد بازدید
38 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد اوزان نوحه ها که در 48 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد اوزان نوحه ها می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

با ا حترام اينجانب تقي وحيديان كاميار عضو هيات علمي دانشگاه گروه زبان و ادبيات فارسي به استحضار مي رساند كه طي ساليان دراز تحقيق در وزن و قافيه شعر فارسي و نوشتن كتابهايي در اين زمينه از جمله :

  1. بررسي وزن شعر عاميانه فارسي از انتشارات آگاه
  2. بررسي منشا وزن شعر فارسي انتشارات آستان قدس رضوي
  3. كتاب وزن و قافيه دبيرستان وزارت آموزش و پرورش
  4. كتاب وزن و قافيه دانشگاه انتشارات نشر دانشگاهي
  5. فرهنگ اوزان شعر فارسي دانشگاه فردوسي ‌‌(جهت ويراستاري براي چاپ ارسال گرديد )
  6. مقاله در مجلات مختلف در مورد وزن و قافيه

مدتي پيش بر آن شد كه اوزان نوحه ها را بررسي كند . چون نوحه ها گنجينه گرانبهايي از اوزان شعر فارسي بسيار متنوع و ارزنده . لذا آنرا به عنوان طرحي پژوهي در دانشگاه آزاد ارائه داد ، متاسفانه بعلت اينكه كتاب نوحه در دسترس نبود وقفه اي در كا ر رخ داد و سرانجام مشكل حل گرديد . اينك اين كارپر زحمت با استخراج 95 وزن خاص از كتابهاي مختلف نوحه تقديم مي گردد .

نوحه به معني اخص كلمه به اشعاري گفته مي شود كه در مراسم سوگواري امامان شيعه عليهم السلام با صوت حزين و ناله و زاري خوانده مي شود . سرايندگان اين اشعار اغلب مردمي ساده و بي سواد هستند كه درس شاعري نياموخته اند و ادعاي شاعري هم ندارند و تنها از روي ذوق و سوز دل و عشق و ايمان شعر گفته اند و بهتر است بگوئيم عقده دل گشوده اند.

شاعر نوحه سراي خوش ذوق وقتي ستم هايي را كه برخاندان پيامبر گرامي (ص) رفته است در نظر مي آورد و برناروائيهايي كه جباران و ستمگران دنياپرست بر اين عزيزان ، بويژه بر سرور ازادگان امام حسين (ع)و اهل بيت و يارانش روا داشته اند مي انديشد چنان دلش به درد مي آيد و جانش آزرده مي شود كه از خود بي خود مي گردد و تاب و تحمل از كف مي دهد و بي اختيار عقده دل مي گشايد و شعر بر لبش مي نشيند و زمزمه كنان در رثاي آنان نوحه مي سرايد . نوحه شعري ساده است و دور از هر تكلف ، و بي آلايش و پاك ، و چه باك اگر اديبانه نباشد .نوحه از دل برميخيزد و لاجرم بر دل مي نشيند . از طرفي اين اشعار امتيازات و ويژگيهايي دارند كه شعر رسمي فارسي با همه عظمتش در مواردي دست نياز به سوي آنها دراز كرده و از آنها بهره برده است .

اوزان نوحه ها
اوزان نوحه ها
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد اوزان نوحه ها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه