تحقیق در مورد برج رادکان کردکوی

تحقیق در مورد برج رادکان کردکوی
نوع فایل
Word
حجم فایل
16 مگابایت
تعداد صفحه
44
تعداد بازدید
120 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد برج رادکان کردکوی که در 44 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد برج رادکان کردکوی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

در ولایت استراباد یا گرگان امروز ، دشت گرگان و در تپه ها و نقاط کوهستانی آن نشانه هایی پرارزش از تمدنی کهن مربوط به دوره های  پیش از اسلام و دوران اسلامی یافت می شود. گرگان نخستین جایی بود که مهاجمان آسیایی بدان قدم گذارده اند این سرزمین بدان سبب که سر راه غارتگران و جنگجویان آسیایی که از شرق به غرب هجوم می آوردند قرار داشته ، متحمل سختیها ، ویرانیها و خاموشیهای فراوان شده است حملات وقت و بی وقت اقوام شمالی سبب می-  – شده که مردم این ناحیه همیشه آماده دفاع باشند.

بررسی حمله اعراب به ایران در ناحیه شمالی و خراسان احتیاج به تعمق بیشتری نسبت به سایر نقاط ایران دارد و از نوشته های تاریخی چنین برمی آید که اعراب بکندی توانستند در ناحیه شمالی ایران نفوذ کنند.

در سده های اول اسلام خط و زبان پهلوی در ناحیه مازندران متداول بوده و سکه هایی که در این قسمت ضرب می شده دیرتر نوشته عربی برآن قرارمی گیرد و سالهای زیادی هنگامیکه اعراب تمام نواحی ایران را گرفته بودند هنوز خط  پهلوی زینت بخش هنر این سامان بوده است. وجود خط پهلوی و کوفی بر قسمت بالای بدنه برج لاجیم (سواد کوه مازندران) و برج رادکان کردکوی که مربوط به دوران آل زیار می شود، دلیلی است روشن بر حکومت ناقص و متزلزل اعراب براین قسمت از ایران زمین.

برج رادکان کردکوی
برج رادکان کردکوی
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد برج رادکان کردکوی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *