تحقیق در مورد تفسیر آل عمران

تحقیق در مورد تفسیر آل عمران
نوع فایل
Word
حجم فایل
16 کیلوبایت
تعداد صفحه
16
تعداد بازدید
107 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد تفسیر آل عمران که در 16 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد تفسیر آل عمران می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

فلما وضعتها قالت: رب اني وضعتها انثي) با اين­که مي­توانست بفرمايد: (فلما وضعت مافي بظنها) از جمله­ي آن­چه در بطن داشت تعبير کرد. و فرمود: (وقتي آن را وضع کرد) و اين خود کوتاه­گوئي لطيفي است و معناي جمله اين است که زماني­که فرزند خود را در شکم داشت بزائيد و معلومش گرديد که دختر زائيده گفت(پروردگارا من آن را دختر آوردم) و اين سخن به­ظاهر جمله­ايست خبري ولي منظور از آن حسرت و اندوه است به­ان­که بخواهد به­خدا خبري داده باشد.

(والله اعلم بما وضعت و ليس الذکر کالانثي) اين دو جمله از همسر عمران نيست بلکه کلام خداي تعالي است که به عنوان جمله­ي معترضه آورده شده و بعضي در اين­باره دو احتمال مي­دهند يکي اين­که هر دو جمله کلام مدر مريم همسر عمران باشد دوم اين­که جمله­­ي اولي کلام خدا و دومي کلام همسر عمران باشد که هيچ­يک درست نيست.

تفسیر آل عمران
تفسیر آل عمران

 کلمه­ي مريم در آن شهر به­طوري­که گفته­اند به­معناي زن عابد و نيز زني خدمت­کار است از همين­جا معلوم مي­شود که چرا اين مادر دختر خود را پس از وضعحمل مريم ناميد و چرا خداي تعالي اين عمل او را حکايت کرد، خواست تا بعد از نوميدي از زائيدن پسري که محرر براي عبادت و خدمت کنيد باشد بلادرنگ همين دختر را براي اين کار محرر کند، پس اين­که گفت:

(سميتها مريم) به­منزله­ي اين است که گفته باشد:( من اين دختر را براي تو محرر زائيدم ) دليل­براين­که  جمله­ي نام­برده به­منزله­ي صيغه­ي نذر است، اين است که  خداي سبحان دنبالش اين نذر را قبول فرموده، مي­فرمايد:(فتقبلها ربها بقبول حسن، و أنبتها نباتاً حسناً) الخ.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد تفسیر آل عمران”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *