تحقیق در مورد توسعه محصول جديد در اقتصاد مبتني بر دانش

تحقیق در مورد توسعه محصول جديد در اقتصاد مبتني بر دانش
نوع فایل
Word
حجم فایل
16 کیلوبایت
تعداد صفحه
7
تعداد بازدید
68 بازدید
۶,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد توسعه محصول جديد در اقتصاد مبتني بر دانش که در ۷ صفحه به همراه فهرست و منابع، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد توسعه محصول جديد در اقتصاد مبتني بر دانش می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

در طول سالهاي اخير شاهد مناسبات تازه اي در بنيان سازمانها و بنگاه هاي اقتصادي هستيم كه تغيير و دگرگوني هاي نفس گير يكي از ويژگي هاي اصلي آن است . شرايط نوين جهاني محيطي را براي كسب و كارها پديدار ساخته است كه در آن عوامل اصلي چالش سازمانها را پديده هايي مانند جهاني شدن ، فناوري و تحولات فزاينده تشكيل مي دهد . در چالش با اين عوامل ساختار و مناسبات نويني در حال شكل گيري است كه از درهم كنش فناوريهاي اطلاعات و ارتباطات و رويكردهاي نوين مديريتي تكوين يافته است .

اين مناسبات با اصطلاح اقتصاد مبتني بر دانش مورد اشاره قرار مي گيرد و در آن محصولات در قالب داده ها ، اطلااعات و دانش با واحد بايت سنجيده مي شود . هدف اين مقاله بررسي مسئله توسعه محصول جديد در ساختار اقتصادي مبتني بر دانش است .

در طي اين مقاله ابتدا به طرح مسئله محصول جديد پرداخته و بخشي از ادبيات موضوعي اقتصاد مبتني بر دانش را بررسي مي شود . آنگاه چالش هاي فراراه تبيين مسئله موجود در ساختار نوين بررسي گرديده و توسعه  داده مي شود .

بسياري از سازمانها از اين راه مزايايي كسب نموده اند كه قدرت رقابتي آنها را در مقياس نمايي بالابرده است ، تا جايي كه پژوهش ها نشان مي دهد اگر يك محصول تازه بتواند با هزينه بيشتري ، زودتر وارد بازار شود ، بسرعت هزينه اضافي خود را جبران نموده و كاميابي سازمان را در پي خواهد داشت .

در سالهاي اوليه دهه 80 ، در ميدان رقابت هندا و ياماها ، هندا توانست با ارائه 113 مدل محصول جديد ، در برابر 60 مدل ياماها ، به گردش مالي دو برابر دست يابد و در نتيجه با فاصله بسيار زيادي ياماها را پشت سربگذارد . دنياي كسب و كار هر روز شاهد چنين رقابت هاي نفس گيري باشد . آنچه روشن است اين است كه توسعه محصول جديد براي سازمانهاي سرآمد يك استراتژي بسيار با اهميت و ارجمندي است .

توسعه محصول جديد در اقتصاد مبتني بر دانش
توسعه محصول جديد در اقتصاد مبتني بر دانش

فهرست مطالب:

  • اقتصاد مبتني بر دانش
  • بنيان اقتصاد مبتني بر دانش را 4 چيز تشكيل مي دهد
  • نقش اطلاعات در اقتصاد
  • ويژگي هاي سازمان نوين
  • مديريت دانش
  • و…

منابع و ماخذ:

  • بيل گيتس “ كسب و كاربر بر بال انديشه “ ترجمه دكتر عبدالرضا رضايي نژاد
  • 2- Senge,p.(1999) “ Integrated org.learning & KM “ Leverage point vol.34
  • 3- پيتر سنگه “ پنجمين فرمان “ ترجمه
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد توسعه محصول جديد در اقتصاد مبتني بر دانش”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *