تحقیق در مورد توسعه گرایی

تحقیق در مورد توسعه گرایی
نوع فایل
Word
حجم فایل
47 کیلوبایت
تعداد صفحه
29
تعداد بازدید
45 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد توسعه گرایی که در 29 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد توسعه گرایی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

مفهوم توسعه يكي  از مفاهيمي است  كه بيشترين  بحث  و جدال را  در متون  علوم سياسي  و اقتصادي  پديد آورده است . فقط زماني  مي توان به طرح  راهبردهاي خاص  توسعه  يا انتقاد  از آنها  پرداخت كه مفهوم  توسعه  با دقت ، مشخص ،  وتعريف گردد  فقط  در  اين  زمان است  كه مي توان فوايد و نقايص بينشها و نظريات توسعه را بررسي كرد .

از يك  ديدگاه مي توان نظريات   موجود  در زمينه ها ي رشد  و توسعه  را به دو دوسته كلي  تقسيم نمود ، دسته اول نظريات  توسعه گرايي (كميت گرا ) و دسته ديگر نظريات  وابستگي  ( كيفيت گرا ) مي باشند كه در ذيل  به اختصار  به شرح  آنها مي پردازيم .

   جوهر اصلي  توسعه گرايي اين است كه  روند هاي طبيعي اقتصاد  بطور عادي باعث رشد  و توسعه  در اغلب  كشور ها  مي گردد ،  بشرط آنكه  موانع ذاتي  اجتماعي  و سياسي  در جوامع  سنتي  از ميان  بر داشته شود .”  اقتصاد  جهاني  عامل مهمي در امر توسعه اقتصادي است، به در جه اي كه ارتباط ميان جهان صنعتي و  جهان سوم افزايش يابد  .جهان سوم ، بهره بيشتري در توسعه ساختاري  و رفاهي خواهد برد.  اين نظريه مهمترين عامل توسعه  را سازماندهي  و بازدهي  اقتصاد داخلي  با تاكيد  بر نقش  محوري  دولت مي داند.

توسعه گرایی
توسعه گرایی

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد توسعه گرایی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه