تحقیق در مورد دنياي پس از اسپرانتو

تحقیق در مورد دنياي پس از اسپرانتو
نوع فایل
Word
حجم فایل
8 کیلوبایت
تعداد صفحه
8
تعداد بازدید
135 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
5/5 - (1 امتیاز)

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد دنياي پس از اسپرانتو که در 8 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد دنياي پس از اسپرانتو می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

به‌نظر مي‌رسد که شاعر از “ره و رسم” مي‌خواري موجود راضي نبوده و علت آن‌را نبودِ “ساقي صاحب‌نظر” مي‌داند. تعبير اسپرانتيستي اين شعر، شايد اين باشد که نظم زباني موجود در دنيا، نظمي صحيح و کارآمد نيست، و علت آن، فقدان اسپرانتيست‌هايي است، که از روش‌هاي درست و کارآ براي ترويج اسپرانتو در دنيا استفاده‌کنند. و اين در حالي است که اهميت زبان براي انسان – چه در ارتباط او با ديگران و چه در ارتباط او حتي با خودش – بسيار بنيادي و کليدي است، تا جايي که به‌عنوان مثال، بنابر ‌گفته‌ي لودويگ ويتگِنشتاين (1951-1889)، فيلسوف اتريشي-انگليسي:

“محدوده‌هاي زبان من، مرزهاي دنياي من است.”

و اين واقعاً باعث تأسف است که محدوده‌ي دنياي اکثريت قاطع انسان‌هاي هزاره‌ي سوم، هنوز مرزهاي محدودِ زبان‌هاي قومي – و يا حداکثر ملي – ايشان است!

گرِگوري بِرگمَن (-1979)، نويسنده‌ي جوان کتاب جديد (2004) The little book of bathroom philosophy  که در ايران با نام “کتاب کوچک فلسفه” (با ترجمه‌ي کيوان قباديان و توسط نشر اختران) منتشر شده است، در اين کتابِ موجز فلسفه، هنگامي که به ويتگنشتاين مي‌پردازد، مي‌گويد:

“نفوذ ويتگنشتاين فوق‌العاده است، زيرا براي علم فقط يک وظيفه‌ي مشروع قائل بود: توجه به کاربرد زبان به‌گونه‌اي که از معضلات فلسفي ناشي از کاربرد نادرست کلمات اجتناب شود.”

ويتگِنشتاين، که از شاگردان برتراند راسل (1970-1872) فيلسوف و رياضي‌دان انگليسي بود، بنابر گفته‌ي بسياري، انديشه‌ي فلسفي قرن بيستم را متحول کرد. وي درباره‌ي اهميت زبان بسيار صحبت کرده است، ازجمله درمورد رابطه‌ي بين واقعيت و زبان گفته است که:

“همه‌ي واقعيت‌ها به اين اعتبار واقعيت‌اند که مي‌توانيم درباره‌ي آن‌ها حرف بزنيم و تصويرشان کنيم.” (تناظر سه‌گانه‌ي واقعيت، انديشه در ذهن انسان و زبان)

دنياي پس از اسپرانتو
دنياي پس از اسپرانتو
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد دنياي پس از اسپرانتو”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه