تحقیق در مورد زبان فضا در معماری مسجد گوهرشاد و تزئینات آن

تحقیق در مورد زبان فضا در معماری مسجد گوهرشاد و تزئینات آن
نوع فایل
Word
حجم فایل
907 کیلوبایت
تعداد صفحه
48
تعداد بازدید
148 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد زبان فضا در معماری مسجد گوهرشاد و تزئینات آن که در 48 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد زبان فضا در معماری مسجد گوهرشاد و تزئینات آن می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

مجموعه بارگاه امام هشتم شیعیان كه پیدایی آن به پیش از شهادت آن حضرت بازمی گردد، اكنون ۱۲۳۳ سال قدمت دارد و این در حالی است كه شهادت امام رضا(ع) در ۱۲۲۳ سال پیش واقع شده است. ضریح مبارك شاهكاری است با طراحی «استاد محمود فرشچیان» و پنجمین ضریحی است كه مضجع شریف را در برگرفته است.

«در بارگاه امام رضا(ع) هیچ یك از شبستان های وسیع و هیچ گوشه ای از صحن های مزینی كه در اطراف ضریح قرار دارد، خالی از هیجان نیست. با این همه در آنجا هر كسی احساس آرامش و انزوا می كند و تنها جسم افراد است كه در یك جا گرد آمده است. یك زمزمه آسمانی خلأ میان گنبد رنگارنگ و دیوارهای پوشیده از كاشی های سبك صفوی و پوشش مرمرین زمین را كه با قالی های گرانبها فرش شده است، آكنده می سازد و انسان احساس می كند كه در این مقدس ترین زیارتگاه ایران معجزاتی در شرف وقوع است و راه هایی در پیش پای انسان به سوی بهشت قرار گرفته است.»

مجموعه بارگاه امام هشتم شیعیان كه پیدایی آن به پیش از شهادت آن حضرت بازمی گردد، اكنون ۱۲۳۳ سال قدمت دارد و این در حالی است كه شهادت امام رضا(ع) در ۱۲۲۳ سال پیش واقع شده است. این مجموعه علاوه بر محوطه اصلی حرم و گنبد طلا در بر دارنده فضاهای وسیع معماری شامل ۲۴ رواق، ۱۰ صحن، ۴ بست، ۳ مدرسه و ۲ مسجد است كه در این میان تنها یكی از مساجد آن یعنی «جامع گوهرشاد» یك صحن، چهار ایوان، هفت شبستان، بیست و دو غرفه و بیست و هشت ورودی دارد و ۳۲ كتیبه تاریخی از سال ۸۲۱ ه- . ق تا دوره معاصر را در خود جای داده است. غیر از اینها مجموعه آستانه مشتمل بر گورستان های وسیعی است كه نامدارترین شاهان، امیران، دانشمندان و هنروران در آنها فرو خفته اند.

زبان فضا در معماری مسجد گوهرشاد و تزئینات آن
زبان فضا در معماری مسجد گوهرشاد و تزئینات آن
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد زبان فضا در معماری مسجد گوهرشاد و تزئینات آن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه