تحقیق در مورد سازه‌ های بادی

تحقیق در مورد سازه‌ های بادی
نوع فایل
Word
حجم فایل
6 کیلوبایت
تعداد صفحه
4
تعداد بازدید
377 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد سازه‌ های بادی که در 4 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد سازه‌ های بادی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

ساز آلت موسيقي كه زنند يا نوازند و آن بر دو قسمت است: 1- سازهاي زهي كه داراي زه هستند.

2- سازهاي بادي (ذوات اسنفخ) كه باد ميدان به صدا در آيند مانند (ني، شيپور و فلوت) 3- سازهاي ضربي و كوبه اي مانند طبل و ضرب، دهل، سنج و … در اصطلاح موسيقي دان ها آن آلت را ساز مي‌گويند. مخصوصاً تار را.

   قسمت اصلي و اساسي هر ساز بادي، لوله اي است، كه  چون در آن دمنه ستون هواي موجود در داخل آن به نوسان در مي آيد. صوتي پديد مي آورد و هر قدر ستون هوا كوتاه‌تر باشد صدايي كه بر مي خيزد زيرتر است. سازهاي بادي را به دو خانواده اصلي تقسيم كردند؛ 1- سازهاي بادي چوبي كه از ني يا چوب ساخته مي شوند. مثل: مزمار يا زمر، سورناي، صغاره، يراع، شاهين، يوق، موصول.

2- سازهاي بادي فلزي كه از مس يا برنج ساخته مي شوند مثل: بوق، نفير و ارغنون دهني سازهاي بادي از لحاظ شكل و طرح نواختن به دو دسته متمايز تقسيم مي شوند؛ 1- دسته اي كه نواختن آنها به وسيله زبانه اي صورت مي‌گيرد مثل ني انبان و سورناي و روناي و در سازهاي اروپايي مثل قره‌ني، ساگسوفون و چنگ چيني 2- آنهايي كه هوا به ون واسطه در لوله دميده مي شود مانند قلوت و ارغنون دهني و خانواده ناي. ساز بادي از لحاظ شكل هم به دو طبقه تقسيم مي شود؛ 1- آنهايي كه شكل استوانه دارند. 2- آنهايي كه شكل مخروطي دارند و سر و ته آنها يك اندازه نيست.

سازه‌ های بادی
سازه‌ های بادی
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد سازه‌ های بادی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *