تحقیق در مورد شاعران تفرش

تحقیق در مورد شاعران تفرش
نوع فایل
Word
حجم فایل
6 کیلوبایت
تعداد صفحه
11
تعداد بازدید
116 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد شاعران تفرش که در 11 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد شاعران تفرش می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

در تذكره « روز روشن » مي خوانيم : گلخني تفرش همشيره زاد شهيد قمي است و ناسخ « شمع انجمن »او را گلخن بدون ياي نسبت نوشته و وي از ارباب علم و فضل بود و عمر به رندي و هزل و مزاح مي گذرانيد و با شاه و گدا و فقرا و اغنيا گفتگو به خوش طبعي كرده و كسي از مزاحش آزرده نشدي .

2- آقا صادق تفرشي:

دنبلي در نگارستان دارا ازا و با عنوان « از قدماي معاصرين » و « فاضل كامل » ياد مي كند و مي نويسد او معلم رضا قلي ميرزا پسر نادر شاه افشار بود. طبعي روان و ذوقي سيلم داشته و در قالب مثنوي و غزل شعر مي سروده است.

3- تائب تفرشي ( قصي ) :

اسمش فخرالدين و تخلصش تائب نصر ابادي درباره اونوشته است « فخرا نام داشته ، بدهند رفته و با ملافرح ا.. مشاعره داشته گويا در آنجا فوت شد ازاين شاعر نيز ابياتي پراكنده بر جاي مانده است كه گواه باريكه خيالي اوست.

4- داعي تفرشي:

مولانا ميرمحمد مومن متخلص به داعي از شعراي نيمه دوم قرن 11 و نيمه اول قرن 12 هجري است واز شعراي معاصر شاه سليمان صفوي ( 1077 – 1106 ) وشاه سلطان حسين ( 1106-1125 ) ، شاه طهماسب دوم ( 1135 –1145 ) و نادرشاه افشار ( 1148 –1160) به شمار مي رود. وفات وي را در سال 1155 و در سن 90 سالگي دانسته اند اما در كتاب سفينه المحمود وفات او 1167 ذكر شده است.

شاعران تفرش
شاعران تفرش
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد شاعران تفرش”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه