تحقیق در مورد شب ادراری

تحقیق در مورد شب ادراری
نوع فایل
Word
حجم فایل
8 کیلوبایت
تعداد صفحه
3
تعداد بازدید
119 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد شب ادراری که در 3 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد شب ادراری می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

به طور کلی خیس کردن محل خواب بعد از حدود سن 3 سالگی در کودکان در صورتی که کودک به طور مکرر حداقل دو بار در هفته و به مد ت حداقل سه ماه پیاپی بدون استفاده از داروی ادرار آور و یا بدون داشتن بیماریهای زمینه ای مانند دیابت ، صرع ، بیماریهای سیستم اعصاب بستر خود را ترک کند را شب ادراری گویند . آمار در امریکا نشان داده است 10/0کودکان در یک سالگی  30/0در هجده ماهگی  و 65/0 تا 80/0 در 24 ماهگی خود به خود قادر به کنترل ادرار به طور شبانه روزی هستند. در دختران این کنترل زودتر از پسران است . شب ادراری در پسرها 3 برابر دختران است ممکن است خواه ، عمدی و غیر عمدی باشد .

     به طور کلی شب ادراری در 10 تا 15/0 کودکان حدود 6 ساله موجود است و هر چه سن بالاتر رود تعدادی از کودکان خود به خود بهبود پیدا می کند . ناتوانی در کنترل ادرار ممکن است اولیه باشد یعنی کودک از همان ابتدا نتوانسته به عللی ادرارش را کنترل کند یا ثانویه باشد  که ناتوانی بعد از مدتهاکنترل ادرار به وجود آمده است  .

      عدم توانایی کنترل ادرار به حالتی اطلاق می شود :که ضایعه ای در مثانه مانند ورم ، سنگ ، عدم رشد مثانه ، اختلال در نخاع شوکی یا شکستن لگن ، حملات صرعی وجود نداشته باشد در این صورت به آن بی اختیاری ادرار می گویند.

     تعداد کودکان  مبتلا به شب ادراری اولیه تقریبا 8 تا 9 برابر کودکانی است که پس از مدتها کنترل ادرار مجدد دچار ناتوانی کنترل ادرار به طور ثانویه شدند . نوع ثانویه : مبتلایان از 4 تا 8 ساله تشکیل می دهد.

شب ادراری
شب ادراری
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد شب ادراری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه