تحقیق در مورد شخصيت لازم در موفقيت شغلی

تحقیق در مورد شخصيت لازم در موفقيت شغلی
نوع فایل
Word
حجم فایل
18 کیلوبایت
تعداد صفحه
14
تعداد بازدید
60 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد شخصيت لازم در موفقيت شغلی که در 14 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد شخصيت لازم در موفقيت شغلی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

اين پژوهش با هدف بررسي شخصيت لازم در موفقيت شغلي كارشناسان كاوش اطلاعات انجام شده است. بدين منظور با استفاده از نظريه صفات و بهره‌گيري از روش علمي تحليل عوامل به انتخاب و اندازه‌گيري تعداد محدودي از صفات پرداختيم. نظريه پنج عاملي بزرگ نورمن مبناي اين پژوهش قرار گرفت. طبق اين مدل، صفات به پنج عامل بزرگ برونگرايي، سازگاري، وظيفه‌شناسي، ثبات عاطفي و فرهنگ و تربيت و حدوداً در بيست مقياس توضيح دهنده تقسيم گرديد.

بر اين اساس، پرسشنامه شخصيتي با سي و هفت ويژگي در پانزده مركز تحقيقاتي و اطلاعاتي بين سي و دو كارشناس كاوش اطلاعات و سي و دو كتابدار توزيع گرديد. پس از جمع‌آوري اطلاعات و تجزيه و تحليل نتايج حاصله كه با استفاده از آزمون دو جمله‌اي و خي دو انجام شد، تاثير نوع پنجگانه شخصيت بر موفقيت شغلي آن‌ها از نظر پاسخ‌دهندگان مورد تأييد قرار گرفت.

امروزه پيشرفت جامعه در گرو استفاده بهينه از نيروي انساني آن جامعه است و منابع انساني از مهمترين منابع استراتژيك سازمان‌ها به حساب مي‌آيند. در شرايط فعلي بيشترين توجه مديران سازمان‌ها به حقوق و مزاياي كاركنان و يا به قوانين و مقررات مرتبط با امور مديريت منابع انساني معطوف شده و كمترين توجه به ابعاد ديگر مديريت منابع انساني مبذول مي‌شود.

اولين اقدام در حوزهء مديريت منابع انساني استخدام و تأمين نيروي انساني است كه اگر اين مرحله به درستي انجام نشود حضور افراد نامناسب در سازمان باعث ايجاد مشكلات آشكار و نهان مي‌گردد. رفع اين عوارض را مي‌توان در اين مرحله پيشگيري نمود و مسلم است كه پس از استقرار افراد در سازمان بسيار دشوار خواهد بود (ميرسپاسي، 1378).

شخصيت لازم در موفقيت شغلي
شخصيت لازم در موفقيت شغلي
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد شخصيت لازم در موفقيت شغلی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه