تحقیق در مورد صحت گفتار

تحقیق در مورد صحت گفتار
نوع فایل
Word
حجم فایل
59 کیلوبایت
تعداد صفحه
138
تعداد بازدید
55 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد صحت گفتار که در 138 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد صحت گفتار می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

صحت و گفتار نقش اساسي در ارتباط انسانها ايفا مي‌كنند و يكي از دلايل پيشرفت انسانها است.

براي برقراري ارتباط كامپيوتر با انسان بوسيلة گفتار در كار لازم است انجام شود. يكي سنتزل گفتار است. و ديگري بازشناسي گفتار، سنتز گفتار بيان گفتار بوسيلة كامپيوتر مي‌باشد و بازشناسي يعني فهميدن گفتار در بازشناسي گفتار. هدف بدست آوردن دنبالة آوايي يك گفتار مي‌باشد و اين دنبالة آوايي مي‌تواند بر اساس واج، سيلاب، كلمه، جمله و … باشد.

بازشناسي گفتار عكس عمل سنتز است و گفتار را به متن تبديل مي‌كند. اما انجام بازشناسي گفتار به دليل خاصيت صداي انسانها، داراي پيچيدگي‌هاي زيادي است. اما اغلب بازشناسي كامل و درست غير ممكن است.

حتي خود انسانها هم نمي‌توانند به طور كامل همه صداها را بفهمند و ميزان، درك گوش انسانها حدود 70% مي‌باشد. شكل 1-1 ارتباط گفتاري بين انسانها و كامپيوتر را نشان مي‌دهد. به دليل نقش مهم و كاربردهاي فراواني كه بازشناسي گفتار دارد، تحقيقات و مقاله‌هاي زيادي در اين زمينه انجام شده و راه حل‌هاي متفاوتي پيشنهاد شده است،‌ ولي بازشناسي گفتار كاملاً درست هنوز امكان‌پذير نمي‌باشد.

صحت گفتار
صحت گفتار

بازشناسي گفتار داراي كاربردهاي زيادي است. از جمله كاربردهاي بازشناسي گفتار، حل مشكل تايپ است، با كمك بازشناسي گفتار مي‌توان جمله‌ها را يكي پس از ديگري خواند و كامپيوتر آنها را تايپ كند.

يكي ديگر از كاربردهاي بازشناسي گفتار، حل مشكل صحبت دو فرد مختلف همزبان است. يكي از مشكلات انسانها ارتباط با افرادي است كه با زبانهاي متفاوت صحبت مي‌كنند. ارتباط بدون دانستن زبان مشكل است. و يادگيري يك زبان ديگر كار وقت گير و پر زحمتي است ولي به كمك بازشناسي گفتار به يادگيري زبانهاي مختلف احتياجي نخواهد بود و مي‌توان با يك دستگاه كوچك با فردي كه با زبان ديگري صحبت مي‌كند، صحبت نمود.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد صحت گفتار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *