تحقیق در مورد فـینـیقی‌های شیشه گر

تحقیق در مورد فـینـیقی‌های شیشه گر
نوع فایل
Word
حجم فایل
39 کیلوبایت
تعداد صفحه
24
تعداد بازدید
173 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد فـینـیقی‌های شیشه گر که در 24 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد سيستم تعليق می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

بنابر یک داستــان قدیمی ، فینیــقی‌ها برحسب تصــادف نخســتین شیـشه را ساخته‌اند. داستان ، روایت بر مسـافران یک کشتــی دارد که در سوریه لنــگر انداخته بودند. آنها برای درست کردن اجــاق ، چون سـنگی نیـافــته بودند، از قطعه‌هایی از بار کشتی که پودر رختشویی بود، استفاده کرده بودند. هنـــگام پختن غذا ناگهان مشاهده کرده‌اند که در اثر حرارت اجاق ، قطعه‌های سود با شنهای دور خود ترکیب شــده و به شیــشه تبدیل شده‌اند. البته ما دلیــلی بر

درستی یا نادرستی این داستان نداریم.

در تاریخ می‌خوانیم که به احتمال ، ده‌هزار سال پیش از میلاد مسیح در کـشـور مصر یا سوریه ، یک نوع شیشه ابتدایی ساخته شده است. ولی مدارکـی دال بـر صحت این موضوع در دست نیست، ولی یقین داریم که در 300 سال پیــش از میلاد ، در مصر کارگاههای کوچک شیشه‌گری وجود داشته است و شیشـه را از ماسه و سود می‌ساختند. می‌توان گفت در آن تاریخ ، وسایل شیشه‌ای جزو اشیاء تجملی مورد استفاده درباریان و توانگران قرار گرفته است.

اکنون در موزه بریتانیا ، قدیمی‌ترین ظرف شیشه‌ای را می‌توان دید که 70 سال پیش از میلاد در رم ساخته و پرداخته شده است. بعدها در سـده‌های 11 و 12 میلادی ، مسلمانان در تکمیل هنر شیشه‌گری کوشیده‌اند.

در سده سیزدهم میلادی ، اروپائیان ، شیشه رنگی را ساختند و از آن ، جــهــت تزئین کلیساها استفاده کردند. اما در آن زمان ، یک وسیـله شیشه‌ای ، حاصــل مدتها تلاش و کوشش یک هنرمند بود و این کار دستی قیــمت سرســام‌آوری داشت. تنها از اوایل سده نوزدهم است که ماشین شیشه‌سازی به روش فشردن ماده مذاب آن اختراع شد و وسایل گوناگون و ارزان‌قیمت شیشه‌ای مــتــداول گردید.

فـینـیقی‌های شیشه گر
فـینـیقی‌های شیشه گر
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد فـینـیقی‌های شیشه گر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه