تحقیق در مورد فيزيولوژی توليد و بلوغ اسپرم

تحقیق در مورد فيزيولوژی توليد و بلوغ اسپرم
نوع فایل
Word
حجم فایل
9 کیلوبایت
تعداد صفحه
7
دسته بندی
تعداد بازدید
175 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد فيزيولوژی توليد و بلوغ اسپرم که در 7 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد فيزيولوژی توليد و بلوغ اسپرم می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

توليد اسپرم يا اسپرم سازي، فرايندي است كه در لوله هاي اسپرم ساز انجام مي شود. ميزان توليد اسپرم در گاوهاي گوشتي 4 ميليارد و در گاوهاي شيري 7 ميليارد در روز مي باشد. توليد واقعي اسپرم ممكن است 50 تا 100% بيشتر از اين مقادير باشد، زيرا تمام اسپرمهاي توليد شده را نمي توان جمع آوري نمود.

اسپرمها بعد از تشكيل در مجاري يا لوله هاي اسپرم ساز، از طريق شبكه بيضه اي و مجاري آوران به داخل جنب بيضه وارد مي شوند. جنب بيضه محلي است كه اسپرمها در آن ذخيره مي‌شود و در طول مدت ذخيره شدن بالغ شده و قابليت بارور كنندگي پيدا مي كنند.

بعد از بلوغ اسپرم سازي به صورت يك فرايند مداوم در تمام طول زندگي حيوان نر در مي آيد. تغييراتي كه ممكن است در توليد اسپرم اتفاق افتد در تمام گونه ها مربوط به درجه حرارت محيطي و در قوچ مربوط به نور است. عمل متقابل FSH و LH و تستوسترون براي ادامه اسپرم سازي ضروري است.

بطور كلي بلوغ در حيوان نر از زمان توليد اسپرم شروع مي شود. اگر بلوغ به عنوان زماني كه اسپرمهاي بارور در مني وجود دارد تعريف شود، سن بلوغ در گاوهاي نر 10 تا 12 ماهگي خواهد بود. با اين وجود چندين هفته قبل از ظهور در انزال، اسپرمها در لوله هاي اسپرمساز تشكيل مي شوند.

فيزيولوژي توليد و بلوغ اسپرم
فيزيولوژي توليد و بلوغ اسپرم
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد فيزيولوژی توليد و بلوغ اسپرم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *