تحقیق در مورد قالی بافی

تحقیق در مورد قالی بافی
نوع فایل
Word
حجم فایل
154 کیلوبایت
تعداد صفحه
55
تعداد بازدید
192 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد قالی بافی که در 55 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد قالی بافی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

هيچ رشته‌اي از هنرهاي صنعتي در ايران به اندازه قاليبافي مهم نيست و با اين همه اطلاعات و آگاهي‌ها درباره توسعه و تكامل باستاني آن محدود است.

وقتي كه در ايران راجع به فرش صحبت‌ مي‌شود مقصود نوع جنس بافته شدة آنست كه علاوه بر تار وپود بعد سومي به شكل پرز گره زده شده داشته باشد در اروپا علاقة تاريخي به فرش ايران در حدود سال 1378 آغاز گرديده در آن هنگام مجموعه‌اي از فرشهاي سده شانزدهم تا نوزده گردآوري شده و همه فرشهايي كه پيش از سده شانزدهم بافته شده بود جزء فرشهاي اوليه طبقه بندي گرديد و اين فرض شيوع داشت كه كهنه ترين آن مربوط به سده چهاردهم بود.

فرش بافي از تركهاي آسياي مركزي منبعث گرديده است در اثر تحقيقات ويژه و پژوهشهاي نويناين نوع طبقه بندي بسيار ساده كه هنوز هم متأسفانه در بيشتر كتابها راجع قالي پيدا‌ مي‌شود اعتبار خود را از دست داد. (اي-ولف – هانس –1372 – 191)

گزنوفون kyropaidaia تاريخ نويس يوناني  (430 -359 پيش از مسيح)  در كتاب خود متذكر مي‌شود كه ايرانيان فرشهايي داشتند كه زود از دست‌ مي‌رفت و تنها شاه روي آنها راه‌ مي‌رفت. در كتاب اوستا كه يكي از كتابهاي كهن ايران است سخن از كف پوشي نرمي به ميان آمد. چون به ويژه دربارة گرة يوزي صحبت نكرده    نمي توانيم بگوييم كه آنچه در آن كتاب آمده همان قاليهاي امروز ايراني است.

قالی بافی
قالی بافی
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد قالی بافی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *