تحقیق در مورد كاروانسرا

تحقیق در مورد كاروانسرا
نوع فایل
Word
حجم فایل
17 کیلوبایت
تعداد صفحه
16
تعداد بازدید
64 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد كاروانسرا که در 16 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد كاروانسرا می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

كاروانسراها ، مهمانخانه هاي بين راهي كشور ايران در طي قرون متمادي گذشته بوده و سابقه آن به دوره هخامنشي يعني بيش از دو هزار و پانصد سال قبل مي رسد. در داخل شهر ها نيز كاروانسرا براي اقامت مسافران احداث مي شده است .

به دليل خشكي نسبي آب و هوا در بخش عمده اي از كشور ايران و دور بودن شهرها و آبادي ها از يكديگر ، وجود نقاطي جهت استراحت و تهيه آذوقه در بين راه ، امري حياتي و ضروري بوده و بدون وجود اين ايستگاهها ، طي طريق و ارتباط بين مناطق مختلف كشور غير ممكن بوده است .

از آنجايي كه در دوره پيش از اسلام ، خصوصا در زمان پادشاهي هخامنشي وسعت مملكت ايران بسيار زياد بوده و كنترل اين امپراتوري وسيع احتياج به خطوط ارتباطي منظم و مطمئن داشته ؛ مورخين يونان باستان مانند هرودت و گزنفون از وجود راههاي امن و كاروانسراهاي خوب در ايران خبر مي دهند . هرودت در مورد راههاي امپراتوري هخامنشي مي نويسد ‹‹ واحد مقياس راهها پر سنگ است و به مسافت هر چهار پرسنگ منزلي تهيه شده موسوم به ايستگاه ، در اين منازل ميهمانخانه هاي خوب داير گرديده ››

كاروانسرا
كاروانسرا
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد كاروانسرا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *