تحقیق در مورد مراحل طراحی و تدوین نظام تربیتی در مدارس جمهوری اسلامی

تحقیق در مورد مراحل طراحی و تدوین نظام تربیتی در مدارس جمهوری اسلامی
نوع فایل
Word
حجم فایل
19 کیلوبایت
تعداد صفحه
28
تعداد بازدید
141 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
5/5 - (1 امتیاز)

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد مراحل طراحی و تدوین نظام تربیتی در مدارس جمهوری اسلامی که در 28 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد مراحل طراحی و تدوین نظام تربیتی در مدارس جمهوری اسلامی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

فهرست محتوا

مقدمه:

اولین و مهم ترین قسمت طرح ، بررسی و شناسایی اهداف و اصولی است که مکتب تربیتی اسلام در قرآن کریم و گفتار رسول خدا (ص) و خاندان او ارائه فرموده است.

انجام این وظیفه بر عهده مجموعه کتبی است که تحت عنوان مبانی تربیت و تعلیم اسلامی توسط نگارنده تدوین شده و در حال تکمیل است. آنچه در کتب مذکور است ، تجسم عینی و عملی تبلور دستور رسول خدا (ص) مبتنی بر تمسک به تلقین ، یعنی کتاب الله و اهل بیت عترت و طهارت و اصول تفکر و نهادهای فکری و رهنمودهای حضرت امام خمینی – رضوان الله تعالی علیه – در امر تعلیم و تربیت بر اساس مکتب اسلام است.

تحقق این مرحله نیز به عهده مجموعه کتب مبانی تعلیم و تربیت اسلامی می باشد که در آن استعدادها و نیروهای انسان را مطابق با آنچه که متون اسلامی معرفی نموده است بررسی و شناسایی می کند ، تا استعدادها و توان بالقوه انسان در دستیابی به اهداف عالیه تربیت انسانی شناسانده شود.

مرحله سوم از تدوین و تبیین طرح جامع نظام تربیتی ، عبارت است از شناسایی کیفیت و مراحل رشد استعدادها و نیروهای انسان و مراحل و موانع رشد و همچنین نیازهای انسان  در هر یک از مراحل رشد که تحقق این مرحله نیز بر عهده کتب مبانی تعلیم و تربیت اسلامی می باشد.

مراحل طراحی و تدوین نظام تربیتی در مدارس جمهوری اسلامی
مراحل طراحی و تدوین نظام تربیتی در مدارس جمهوری اسلامی

فهرست مطالب:

  • مقدمه
  • مراحل طراحی و تدوین نظام تربیتی در مدارس
  • مرحله اول: تعیین اهداف و اصول تربیتی
  • مرحله دوم: شناسایی استعدادها و نیروهای موجود در انسان
  • مرحله سوم: کیفیت رشد نیروهای انسان و مراحل آن
  • مرحله چهارم: شناسایی رفتارهای مطلوب
  • مرحله پنجم: تعیین هدفهای رفتاری
  • مرحله ششم: تدوین برنامه ها
  • مرحله هفتم: رابطه برخی از مفاهیم تعلیم و تربیت با یکدیگر
  • مرحله هشتم: بررسی و ارائه فلسفه تربیت فعالیتها و برنامه های تربیتی نفیس
  • مرحله نهم: ترجمه کاربردی برنامه ها و انتخاب روشهای پیشرفته
  • مرحله دهم: تحلیل و بررسی روشهای پیشرفته و موفق
  • مرحله یازدهم: تهیه محتوی فعالیتها و برنامه ها
  • مرحله دوازدهم: کارشناسی کاربرد روانشناسی و تخصصهای مربوط به آن در اجرای برنامه ها
  • مرحله سیزدهم: سازماندهی و تشکیلات سازماندهی
  • مرحله چهاردهم: بررسی و برنامه ریزی جغرافیایی فضاهای تربیتی
  • مرحله پانزدهم: شاخه های تربیت
  • مرحله نهایی : تدوین نظام ارزشیابی یا آئینه تربیت
  • واژه تعلیم و تربیت از دیدگاه اسلام
  • علم از زبان قرآن و حدیث – تعریف تعلیم – جایگاه تربیت و مقایسه آن با تعلیم
  • مقایسه تعلیم و تربیت بر اساس بینش اسلامی
  • تعریف آموزش – تعریف پرورش –  اهداف رفتاری در برنامه ها و فعالیتهای تربیتی
  • چند نمونه از فعالیتهای تربیتی رسمی در مدارس 1
  • مقدمات و عوامل پیدایش طرح
  • نمونه هایی از آثار تربیتی نماز جماعت – اهداف مربوط به جماعت در نماز
  • روش ایجاد انگیزه و علاقه به شرکت در نماز جماعت – روشهای احکام و آداب نماز جماعت
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد مراحل طراحی و تدوین نظام تربیتی در مدارس جمهوری اسلامی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه