با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد مراحل طراحی و تدوین نظام تربیتی در مدارس جمهوری اسلامی که در 28 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد مراحل طراحی و تدوین نظام تربیتی در مدارس جمهوری اسلامی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.
فهرست محتوا
مقدمه:
اولین و مهم ترین قسمت طرح ، بررسی و شناسایی اهداف و اصولی است که مکتب تربیتی اسلام در قرآن کریم و گفتار رسول خدا (ص) و خاندان او ارائه فرموده است.
انجام این وظیفه بر عهده مجموعه کتبی است که تحت عنوان مبانی تربیت و تعلیم اسلامی توسط نگارنده تدوین شده و در حال تکمیل است. آنچه در کتب مذکور است ، تجسم عینی و عملی تبلور دستور رسول خدا (ص) مبتنی بر تمسک به تلقین ، یعنی کتاب الله و اهل بیت عترت و طهارت و اصول تفکر و نهادهای فکری و رهنمودهای حضرت امام خمینی – رضوان الله تعالی علیه – در امر تعلیم و تربیت بر اساس مکتب اسلام است.
تحقق این مرحله نیز به عهده مجموعه کتب مبانی تعلیم و تربیت اسلامی می باشد که در آن استعدادها و نیروهای انسان را مطابق با آنچه که متون اسلامی معرفی نموده است بررسی و شناسایی می کند ، تا استعدادها و توان بالقوه انسان در دستیابی به اهداف عالیه تربیت انسانی شناسانده شود.
مرحله سوم از تدوین و تبیین طرح جامع نظام تربیتی ، عبارت است از شناسایی کیفیت و مراحل رشد استعدادها و نیروهای انسان و مراحل و موانع رشد و همچنین نیازهای انسان در هر یک از مراحل رشد که تحقق این مرحله نیز بر عهده کتب مبانی تعلیم و تربیت اسلامی می باشد.
فهرست مطالب:
- مقدمه
- مراحل طراحی و تدوین نظام تربیتی در مدارس
- مرحله اول: تعیین اهداف و اصول تربیتی
- مرحله دوم: شناسایی استعدادها و نیروهای موجود در انسان
- مرحله سوم: کیفیت رشد نیروهای انسان و مراحل آن
- مرحله چهارم: شناسایی رفتارهای مطلوب
- مرحله پنجم: تعیین هدفهای رفتاری
- مرحله ششم: تدوین برنامه ها
- مرحله هفتم: رابطه برخی از مفاهیم تعلیم و تربیت با یکدیگر
- مرحله هشتم: بررسی و ارائه فلسفه تربیت فعالیتها و برنامه های تربیتی نفیس
- مرحله نهم: ترجمه کاربردی برنامه ها و انتخاب روشهای پیشرفته
- مرحله دهم: تحلیل و بررسی روشهای پیشرفته و موفق
- مرحله یازدهم: تهیه محتوی فعالیتها و برنامه ها
- مرحله دوازدهم: کارشناسی کاربرد روانشناسی و تخصصهای مربوط به آن در اجرای برنامه ها
- مرحله سیزدهم: سازماندهی و تشکیلات سازماندهی
- مرحله چهاردهم: بررسی و برنامه ریزی جغرافیایی فضاهای تربیتی
- مرحله پانزدهم: شاخه های تربیت
- مرحله نهایی : تدوین نظام ارزشیابی یا آئینه تربیت
- واژه تعلیم و تربیت از دیدگاه اسلام
- علم از زبان قرآن و حدیث – تعریف تعلیم – جایگاه تربیت و مقایسه آن با تعلیم
- مقایسه تعلیم و تربیت بر اساس بینش اسلامی
- تعریف آموزش – تعریف پرورش – اهداف رفتاری در برنامه ها و فعالیتهای تربیتی
- چند نمونه از فعالیتهای تربیتی رسمی در مدارس 1
- مقدمات و عوامل پیدایش طرح
- نمونه هایی از آثار تربیتی نماز جماعت – اهداف مربوط به جماعت در نماز
- روش ایجاد انگیزه و علاقه به شرکت در نماز جماعت – روشهای احکام و آداب نماز جماعت
- به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.