تحقیق در مورد معماری ساسانی

تحقیق در مورد معماری ساسانی
نوع فایل
Word
حجم فایل
1.5 مگابایت
تعداد صفحه
38
تعداد بازدید
149 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد معماری ساسانی که در 38 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد معماری ساسانی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

نفوذ اسلام‌ در ايران‌، در نيمه‌ اول‌ قرن‌ هفتم‌ ميلادي‌، پس‌ از فروپاشي‌ امپراتوري‌ ساساني‌، روي‌ داد. از آن‌ پس‌دوره‌ جديدي‌ در تاريخ‌ ايران‌ آغاز شد، كه‌ دگرگوني‌هاي‌ بنيادي‌ شديدي‌ در اوضاع‌ اجتماعي‌، سياسي‌، مذهبي‌، حكومت‌ و مردم‌ به‌ وجود آورد. ايرانيان‌ كه‌ از نابرابري‌هاي‌ اجتماعي‌ موجود در دوره‌ ساساني‌ ناخشنود بودند، به‌سرعت‌ اسلام‌ را پذيرفتند و در اشاعه‌ و استغناي‌ فرهنگي‌ آن‌ كوشيدند.

با وجود پذيرش‌ اسلام‌، ايرانيان‌ هرگز مخالفت‌ خود را با سلطه‌ خلفاي‌ اموي‌ و عباسي‌ پنهان‌ نمي‌كردند و در برابر ستمگري‌هاي‌ حكومت‌هاي‌ اموي‌ و عباسي‌، جنبش‌هاي‌ استقلال‌ طلبانه‌ بسياري‌ را برپا كردند. آنان‌ نيز براي‌ تضعيف‌ و سركوب‌ ايرانيان‌ كه‌ به‌طرفداري‌ از خاندان‌ پيامبر(ص‌) و برقراري‌ حكومت‌ بر اساس‌ امامت‌ به‌ پا خاسته‌ بودند، به‌ تقويت‌ عناصر غير ايراني‌ پرداختند.

ادامه‌ جنگ‌هاي‌ فرسايشي‌ ميان‌ فرمانروايان‌ محلي‌، قدرت‌ اين‌ فرمانروايان‌ را تحليل‌ برد و زمينه‌ را براي‌ تسلط‌ قوم‌هاي‌ بيگانه‌ آسياي‌ مركزي‌ مانند تركان‌ سلجوقي‌، مغول‌ها و تيموريان‌ فراهم‌ ساخت‌. در دوره‌ صفويان‌ دومين‌ امپراتوري‌ بزرگ‌ ايران‌ پاگرفت‌ و مذهب‌ تشيع‌ كه‌ تا آن‌ زمان‌ پيروان‌ آن‌ در محدوديت‌هاي ‌بسيار به‌ سر مي‌بردند، رسميت‌ يافت‌.

خصلت‌هاي‌ پوياي‌ مذهب‌ شيعه و‌ تعهدات‌ سياسي‌ و اجتماعي‌ آن‌، استقلال‌ و هويت‌ ملي‌ ايران‌ را در برابر ضربات‌ سخت‌ و كوبنده‌ عثماني‌ها با استواري‌ تمام‌ حفظ‌ كرد و ايران‌يك‌بار ديگر توانست‌ در مقابل‌ مدعي‌ِ توليت‌ مسلمانان‌، به‌ عنوان‌ يك‌ نيروي‌ قدرتمند سياسي‌- مذهبي‌ قد علم ‌كند. با انحطاط‌ و سقوط‌ صفويان‌، حكومت‌هاي‌ افشاريان‌ و زنديان‌ بر اريكه‌ قدرت‌ تكيه‌ زدند. پس‌ از حكومت ‌زنديان‌، عصر قاجاريان‌ آغاز مي‌شود كه‌ در اين‌ عصر نفوذ قدرت‌هاي‌ بيگانه‌ روس‌ و انگليس‌ در ايران‌ توسعه‌ مي‌يابد

معماری ساسانی
معماری ساسانی
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد معماری ساسانی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه