تحقیق در مورد معماری پارتیان

تحقیق در مورد معماری پارتیان
نوع فایل
Word
حجم فایل
12 مگابایت
تعداد صفحه
24
تعداد بازدید
140 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد معماری پارتیان که در 24 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد معماری پارتیان می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

پس از حمله اسكندر، يوناني‌ها تلاش داشتند كه به گونه‌اي سليقه وفرهنگ خود را به ايرانيان تحميل كنند، اسكندر براي رسيدن به اين هدف، مخصوصاً در ايران فرمان داد تا ده هزار تن از سربازان و سرداران او با زنان ايراني ازدواج كنند و خود نيز از ميان شاهزادگان و نجيب‌زادگان ايراني دو دختر را به همسري برگزيد. همچنين او سي‌هزار تن از كودكان ايراني را در ميان سپاه خود قسمت كرد تا زيردست مقدونيان و يونانيان پرورده شوند و فنون جنگي و زبان يوناني را از آنان فراگيرند. با اين همه برخلاف اقوامي كه در چنين شرايطي فرهنگ حاكم را مي‌پذبرفته‌اند، ايرانيان تن به اين عمل ندادند.

بايد گفت معماري پيشرفته‌ترين هنر يوناني است و به خاطر ظرافت و نظم و تزئينات ويژه آن، در طول تاريخ معماري اروپا در چندين دوره از آن تقليد شده است، البته اين خصوصيات خدمتي به تنوع نمي‌كرده و سرانجام، معماري از قاعده‌هاي به دست آمده پا فراتر نمي‌گذاشته و از همين رو تكرار در طرح و شكل ساختمانهاي يوناني فراوان است. براي نمونه در زمان ساسانيان دو ساختمان را نمي‌توان يافت كه در طرح كاملاً همانند به هم باشند، هر كدام ويژگي خود را دارند و اين از ويژگي‌هاي معماري ايران و در اينجا شيوه پارتي است.

معماری پارتیان
معماری پارتیان
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد معماری پارتیان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه