تحقیق در مورد مكتب نگارگری اصفهان

تحقیق در مورد مكتب نگارگری اصفهان
نوع فایل
Word
حجم فایل
15 کیلوبایت
تعداد صفحه
8
دسته بندی
تعداد بازدید
74 بازدید
۶,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد مكتب نگارگری اصفهان که در 8 صفحه به همراه فهرست و منابع، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد مكتب نگارگری اصفهان می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

از مرگ شاه اسماعيل دوم در سال 985 هـ . ق تا پادشاهي شاه عباس اول حدود 10 سال اوضاع سياسي كشور دچار آشفتگي و نابساماني بود . در اين سالها حاكم اسمي حكومت محمد خدابنده بود . پس از وي شاه عباس 16 ساله وارث تاج و تخت گرديد . از اولين اقدامات وي براي سامان دادن به اين اوضاع جابجايي پايتخت از قزوين به اصفهان در سال 995 هـ . ق بود . كم كم اصفهان نماد قوت و ثبات سياسي ايـــران گشت .

او به رغم طغيان ها و مــــزاحمتهاي ازبكان و عثماني ها همواره به تحكيم سلطه خود مي پرداخت و از حمايت هنرمندان و معماران دست بر نمي داشت و با كمك هنرمندان و معمـــاران خيابان ها عمارات و مساجد بزرگ و زيبايي بر پا داشت و شهر نه تنها مركز حكومتي بلكه مركز تجاري و نمادي از نظام جديد اجتماعي ايران شد .

« آغاز مكتب اصفهان در نقاشي منتسب به اواخر سال 997 هـ . ق است ولي اين نوع نگرش حداقل از 10 سال قبل آغاز شده بود »
« بطور كلي در اكثر دوره حكومت شاه عباس هنر بسيار مورد حمايت بوده ، معماري منسوجات فرشها و سفالگري اين دوره ستايشگران پرو پا قرصي داشت با اين وجود با توسل به نقدي منصفانه تقريباً در تمام هنرهاي اين دوره ميتوان انحطاطي در سرزندگي و خلاقيت يافت كه به طرق گوناگون نمودار ميشود …. در هنر نقاشي و نتايج كما بيش متفاوت بود .

البتـــه اين تا حدي بدين علت كه در اين زمان نقاشي تا اندازه اي مستقل از حمايت دربار بود … روحيه تازه اي از اصالت ديده ميشود .»

مكتب نگارگري اصفهان
مكتب نگارگري اصفهان

منابع و ماخذ:

  • 1- بينيون ، لورنس و ديگران / سير تاريخ نقاشي ايراني / مترجم : محمد ايرانمنش موسسه انتشارات امير كبير / چاپ اول / تهران /1367
  • 2- خزايي ، محمد / كيميـــــاي نقش ( مجموعه آثار طراحي اساتيد بزرگ نقاشي ايران و بررسي مكاتب نقاشي از مغول تا آخــــر صفوي ) / انتشارات حوزه هنـــــري سازمـــان تبليغات اسلامي / چاپ اول /1368
  • 3- رابينسن ، ب . و / تاريخ هنر ايران ( 11 ) ، هنر نگارگري / مترجم : يعقوب آژند
  • 4- كن باي ، شيلار / نقاشي ايراني / مترجم : مهدي حسيني / دانشگاه هنـر/ تهران/1378
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد مكتب نگارگری اصفهان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *