با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد نشانه شناسی بازيگر تأويل كنش که در 94 صفحه به همراه فهرست و منابع، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد نشانه شناسی بازيگر تأويل كنش می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.
فهرست محتوا
مقدمه:
«به گفته امبرتو اكو «نشانه تمامي آن چيزهايي است كه بر پايه قراردادي اجتماعي و از پيش نهاده، چيزي را به جاي چيز ديگري معرفي ميكنند. نشانه شناسي نظريه اي است درباره دروغ»
«عناصر يك نمايش دراماتيك- از جمله زبان گفتگوها، دكور، حركت هاي بازيگران، لباس، چهره آرايي، زير و بم صداي بازيگران و بسياري از نشانه هاي ديگر هر يك به روش خود به پيدايش معناي آن نمايش ياري ميرساند. هر عنصر نمايش را ميتوان نشانه اي Sign دانست كه بخشي از معناي كلي يك صحنه، يك رخداد، يا يك لحظهي رويداد را در خود دارد.»
«نشانه شناسي، شاخه اي از دانش بشري است كه موضوعش نشانه ها و چگونگي كاربرد آنها براي ارتباط ميان انسان ها و براي انتقال معناست.»
تعريف نشانه شناسي از نظر كرالام عبارت است از: «علمي است كه به مطالعه چگونگي توليد معني در جامعه مي پردازد. بنابراين نشانه شناسي به يك اندازه به مساله فرايند هاي دلالت و ارتباطات، يعني به مطالعه شيوه هاي توليد و مبادله معني مي پردازد. نشانه شناسي – دست كم به شكل آرماني- يك علم چند رشته اي (multidisciplinary) است كه يك هدف عام مشترك، يعني درك بهتر رفتار معنا دار انسان، به آن وحدت مي بخشد.»
فرديناند دوسوسور زبان شناس سوئيسي، اولين فردي بود كه در قرن حاضر با رويكرد جديدي به مطالعه زبان پرداخت. كتابش (دوره زبان شناسي عمومي) در سال 1915 يعني پس از مرگش منتشر شد.
او معتقد به يك مطالعه ساختاري بود كه ابعاد در زماني (تاريخي) و همزماني (معاصر) زبان را شامل ميشد. وي ميان زبان (langue) و گفتار (parole) تفاوت قائل بود. تلقي زبان به عنوان يك نظام نشانه شناختي حاصل مطالعات سوسور بود.
در اين نظام نشانه شناختي، نشانه زباني (زبان) بيشتر در اصطلاحات دو گانه اي همچون «دال» و «مدلول» يا «صدا- تصوير» و «مفهوم» ارائه گرديد. هر دو وجه نشانه زباني اختيارياند. به همين دليل، زبان ميتواند نظامي خود تنظيم و انتزاعي و مستعد تأويل باشد.
فهرست مطالب:
- فصل 1: مقدمه نشانه شناسي و خاستگاه فلسفي
- نشانه چيست ؟…………………………………………………………………………………….
- نشانه شناسي ………………………………………………………………………………………
- ساختارگرايي و نشانه شناسي ( ديدگاه سوسور) …………………………………….
- خاستگاه فلسفي ……………………………………………………………………………………
- طبقهبندي پيرس ……………………………………………………………………………………
- نشانههاي طبيعي و نشانههاي مصنوعي …………………………………………………..
- هدف نشانهها …………………………………………………………………………………….
- نظريهي نشانه شناسيك …………………………………………………………………………
- فصل 2: ملاحظات نظري
- 2-1 در مكتب پراك ……………………………………………………………………………………….
- 2-2 فرايند نشانه شدن ابژه …………………………………………………………………………..
- 2-3 Semiotics……………………………………………………………………………………………
- 2-4 نشانه از ديد سوسور ……………………………………………………………………………..
- 2-5 نشانه از ديد پيرس …………………………………………………………………………………
- 2-6 تكامل دستهبندي پيرس …………………………………………………………………………..
- 2-7 ديگر تقسيمبنديها …………………………………………………………………………………
- 1-2-7 مثلث معنايي آگرن وريچاردز……………………………………………………………….
- 2-2-7 الگوي متز …………………………………………………………………………………………
- 3-2-7 الگوي معنايي فرگر …………………………………………………………………………….
- 4-2-7 مربع نشانه شناسي گريماس ……………………………………………………………….
- 5-2-7 الگوي كريستال ………………………………………………………………………………….
- 2-8 دلالت صريح و ضمني ……………………………………………………………………………
- 2-9 روابط همنشيني و جانشيني …………………………………………………………………….
- 2-10 رمزگان ………………………………………………………………………………………………
- 1-2-10 دستهبندي ژان پل سيمون …………………………………………………………………
- 2-2-10 دستهبندي امبرتواكوا…………………………………………………………………………
- 3-2-10دستهبندي بارت ……………………………………………………………………………….
- فصل 3: طبقهبندي نظامهاي نشانهاي
- 3-1 طبقهبندي كوزان ……………………………………………………………………………………
- 3-2 طبقهبندي اسلين …………………………………………………………………………………….
- 3-3 پرسشنامهي پاويس ……………………………………………………………………………….
- فصل 4: بازيگر
- 4-1 نشانهاي شدن روي صحنه …………………………………………………………………….
- 4-2 روابط مكاني …………………………………………………………………………………………
- 4-3 بازيگر و شخصيت ………………………………………………………………………………..
- 4-4 بازيگر پل ساز ………………………………………………………………………………………
- فصل 5: كنش
- 5-1 6عامل سازنده كنش ………………………………………………………………………………
- 5-2 الگوي كنشي گرماس ………………………………………………………………………………
- 1-5-2 الگوي كنشي گرماس / سجودي ……………………………………………………………
- 2-5-2 الگوي كنشي گرماس / پرويز ……………………………………………………………….
- 3-5-2 الگوي كنشي گرماس / آلن آستين و جرج ساونا …………………………………….
- 5-3 اهميت الگوي كنش و محدوديتها ……………………………………………………………….
- 5-4 انواع كنش از ديد كرالام …………………………………………………………………………
- 5-5 كنش گفتار ……………………………………………………………………………………………
- 1-5-5 تفاوت مكالمهي دراماتيك از معادل روزمره ……………………………………………
- 2-5-5 طبقه بندي آستين از كنشهاي غير بياني ………………………………………………..
- 3-5-5 تئودورف، گزاره و ؟؟؟……………………………………………………………………….
- 5-6 نيت و هدف …………………………………………………………………………………………..
- 5-7 زمان كنش ……………………………………………………………………………………………
- 5-8 حركت و نظام نشانههاي حركت ……………………………………………………………….
- 1-5-8 اصول حركت …………………………………………………………………………………….
- 2-5-8 كاركردهاي حركت …………………………………………………………………………….
- 3-5-8 سيگنال حركتي ………………………………………………………………………………….
- 4-5-8 سه نوع اصلي صحنهاي ……………………………………………………………………..
- 5-9 دستگاه مختصات سه بعدي كنش …………………………………………………………..
- 5-10 الزامات ذهني كنش ……………………………………………………………………………….
- فصل 6: تأويل كنش
- 6-1 تأويل …………………………………………………………………………………………………..
- 6-2 تأويل در مباحث مدرن ……………………………………………………………………………
- 6-3 نيت مولف …………………………………………………………………………………………….
- 6-4 گفتگو با متن …………………………………………………………………………………………
- 1-6-4 سه درجهي معنا ………………………………………………………………………………..
- 2-6-4 پايگان معاني از نظر دانته …………………………………………………………………..
- 3-6-4 انسجام معنايي …………………………………………………………………………………..
- 4-6-4 انتقاد به نشانه شناسي – دريدا ……………………………………………………………
- 6-5 ارتباط رقمي يا قياسي …………………………………………………………………………….
- 1-6-5 عناصر ارتباط كلامي ………………………………………………………………………….
- 2-6-5 الگوي سادهي ارتباط تئاتري ……………………………………………………………….
- 6-6 عمليات تفسيري …………………………………………………………………………………….
- 6-7 تفسير سه لايهاي ……………………………………………………………………………………
- 6-8 نشانه شناسي لايهاي ………………………………………………………………………………
- 6-9 لنگر نشانهها …………………………………………………………………………………………
منابع و ماخذ:
- رحمانی ، تقی ، هرمنوتیک غربی و تأويل شرقی، تهران، انتشارات سرایی، چاپ اول ، 1383.
- نصری ، عبدا… ، راز متن (هرمنوتیک ، قرائت پذیری متن و منطق فهم دین)، تهران ، مرکز مطالعات و انتشارات آفتاب توسعه، چاپ اول ، 1381.
- اسلین ، مارتین ، دنیاي درام ، نشانه شناسی عناصر نمایشی در سینما، تلویزیون ، تئاتر، ترجمة محمد شهبا، بنیاد سینمایی فارابی . چاپ اول ، 1375.
- سجودی ، فرزان، نشانه شناسی کاربردی، نشر قصه، چاپ اول ، 1382.
- آستن ، آلن / ساوانا ، جرج، نشانه شناسی متن و اجرای تئاتری ، انتشارات سوره مهر ، چاپ اول ،1386.
- احمدی، بابک، از نشانههای تصویری تا متن به سوی نشانهشناسی ارتباط دیداری، نشر مرکز ، چاپ پنجم، 1371.
- کرالام ، نشانه شناسی تئاتر و درام، ترجمه فرزان سجودی، قطره، 1382.
- ناظر زاده کرمانی ، فرهاد،نمادگرایی (سمبولیسم) در ادبیات نمایشی، تهران، برگ، چاپ اول ، 1368.
- پرونر ، میشل ، تحلیل متون نمایشی ؛ ترجمة شهناز شاهین، قطره ، چاپ اول ، 1385.
- علیزاد، علی اکبر ، رویکردهایي به نظریة اجرا، مقالاتی در باب هنر اجرا، تئاتر، آیین ، ماکان، چاپ اول ، 1383.
- ملکی ، حسن، بازیگر حضور صحنهای ، نشر افکار و تجربه، چاپ اول، 1382.
- ستاری، جلال ، نماد و نمایش ، انتشارات توس، چاپ اول ، 1374.
- ارسطو ، فن شعر ، ترجمه زرین کوب ، امیر کبیر ، 1353.
- ساسانی ، فرهاد، مقاله نشانه شناسی چند بعدی و هنر از فصلنامه فرهنگستان هنر، خیال 6، 1382.
- براهیمی، منصور – اخگر ، مجید ، چشم اندازهای بازیگری ، تهران ، رسانش 1381.
- به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.