تحقیق در مورد نفوذ متقابل‌ موسيقي‌ ايران‌ به‌ غرب‌ خاورميانه

تحقیق در مورد نفوذ متقابل‌ موسيقي‌ ايران‌ به‌ غرب‌ خاورميانه
نوع فایل
Word
حجم فایل
55 کیلوبایت
تعداد صفحه
83
دسته بندی
تعداد بازدید
70 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد نفوذ متقابل‌ موسيقي‌ ايران‌ به‌ غرب‌ خاورميانه که در 83 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد نفوذ متقابل‌ موسيقي‌ ايران‌ به‌ غرب‌ خاورميانه می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

فهرست محتوا

مقدمه:

با توجه‌ به‌ موضوع‌ پروژه‌ در رابطه‌ با نفوذ متقابل‌ موسيقي‌ ايران‌ به‌ غرب‌ وخاورميانه‌، سعي‌ شده‌ است‌ كه‌ تأثيرات‌ عوامل‌ مختلف‌ بر موسيقي‌ ايراني‌ در زمان‌ها ودوره‌هاي‌ مختلف‌ بررسي‌ شود.

اين‌ عوامل‌ در طول‌ تاريخ‌ داريا سه‌ جنبه‌ حذفي‌، كاهشي‌ و ارتقايي‌ مي‌باشد.

با درنظرگرفتن‌ اين‌ مطالب‌ ابتدا به‌ پيدايش‌ موسيقي‌ پرداخته‌ شده‌ است‌ و موسيقي‌در عهد باستان‌ مورد پژوهش‌ قرار گرفته‌ است‌. در اين‌ راستا موسيقي‌ يونان‌ پايه‌ موسيقي‌غربي‌ و موسيقي‌ ايران‌ پايه‌ موسيقي‌ شرقي‌ شده‌ است‌.

پس‌ از آن‌ موسيقي‌ ايران‌ در دوره‌هاي‌ مختلف‌ تاريخ‌ بررسي‌ شده‌ است‌ و ازجنبه‌هاي‌ تكنيكي‌ و زيبايي‌شناسي‌ مورد پژوهش‌ قرار گرفته‌ است‌ كه‌ تكنيك‌ خود شامل‌آلات‌ موسيقي‌ و علم‌ مي‌شود.

در زمينه‌ آلات‌ موسيقي‌ پس‌ از حمله‌ اعراب‌ به‌ ايران‌ به‌ علت‌ اينكه‌ اعراب‌ از خودفرهنگ‌ و تمدني‌ نداشتند، فرهنگ‌ ايراني‌ را اقتباس‌ كردند و در اين‌ راستا موسيقي‌ ايران‌ وآلات‌ موسيقي‌ ايران‌ نفوذ شديدي‌ بر آنها داشته‌ است‌.

ريشه‌ اكثر سازهاي‌ اعراب‌ از آلات‌ موسيقي‌ ايران‌ گرفته‌ شده‌ است‌ و آنها تنها بااضافه‌ يا كم‌ كردن‌ سيم‌ نام‌ ساز را عوض‌ كرده‌ و آن‌ را به‌ خود اختصاص‌ داده‌اند.

در كشورهاي‌ ديگر مانند يونان‌، تركيه‌، هند و… نير آلات‌ موسيقي‌ ايراني‌ نقش‌ بسياراساسي‌ داشته‌اند. ايراني‌ها از نظر علمي‌ در موسيقي‌ بسيار پيشرفته‌ بوده‌اند. فارابي‌، ابن‌سينا و.. از جمله‌ اشخاص‌ ايراني‌ بودند كه‌ در مورد موسيقي‌ كتاب‌ نوشته‌ و كتب‌ آنها به‌زبان‌ لاتين‌ نيز ترجمه‌ و در دانشگاه‌هاي‌ اروپا تدريس‌ مي‌شده‌ است‌. همچنين‌ اولين‌ مدرسه‌موسيقي‌ توسط‌ شخص‌ ايراني‌ به‌ نام‌ زرياب‌ تأسيس‌ شد.

نفوذ متقابل‌ موسيقي‌ ايران‌ به‌ غرب‌ خاورميانه
نفوذ متقابل‌ موسيقي‌ ايران‌ به‌ غرب‌ خاورميانه

فهرست مطالب:

فصل اول

  •  تاريخ موسيقي ما قبل از تاريخ ………………………………………………………………………………………………… 3
  • موسيقي ما قبل تاريخ ………………………………………………………………………………………………………………. 4
  • سخن آخر ………………………………………………………………………………………………………………………………… 7

فصل دوم

  • موسيقي در دنياي قديم …………………………………………………………………………………………………………….. 9
  • پيدايش موسيقي …………………………………………………………………………………………………………………… 10
  • موسيقي سومري‌ها ………………………………………………………………………………………………………………… 11
  • موسيقي مصر ………………………………………………………………………………………………………………………… 12
  • موسيقي اسرائيل ……………………………………………………………………………………………………………………. 13
  • موسيقي يونان ……………………………………………………………………………………………………………………… 13
  • سخن آخر ……………………………………………………………………………………………………………………………. 15

فصل سوم

  • موسيقي ايران باستان (‌قبل از اسلام ) ………………………………………………………………………………….. 17
  • – سابقه فرهنگ باستاني موسيقي ايران …………………………………………………………………………………. 18
  • – سروده‌هاي اوستا ………………………………………………………………………………………………………………… 19
  • – موسيقي هخامنشيان ………………………………………………………………………………………………………….. 21
  • – موسيقي سلوكيان و اشكانيان پس از حمله اسكندر به ايران…………………………………………………. 22
  • – نفوذ تمدن يونان در ايران …………………………………………………………………………………………………… 23
  • – موسيقي ساسانيان ……………………………………………………………………………………………………………… 23
  • – سخن آخر ………………………………………………………………………………………………………………………….. 25

فصل چهارم

  • موسيقي ايران پس از حمله اعراب (‌صدر اسلام ) ………………………………………………………………… 27
  • – اقتباس عرب از هنر موسيقي ايراني ……………………………………………………………………………………. 28
  • – معرفي چند تن از شخصيت‌هاي موسيقي ايران …………………………………………………………………… 34
  • – سازهاي موسيقي از دوره اسلام …………………………………………………………………………………………… 38
  • – سخن آخر ………………………………………………………………………………………………………………………….. 39

فصل پنجم

  • تاثير و نفوذ ايران در تعبيه آلات موسيقي ……………………………………………………………………………. 41
  • نفوذ ايران در تعبيه آلات موسيقي يونان ………………………………………………………………………………… 42
  • تاثير آلات موسيقي ايران در بين اعراب ………………………………………………………………………………… 43
  • تكميل آلات موسيقي و رواج آنها در اقصي نقاط جهان توسط ايرانيان ……………………………………. 45
  • سخن آخر ……………………………………………………………………………………………………………………………… 48

فصل ششم

  • تحول و تاثير موسيقي ايران در آسيا …………………………………………………………………………………….. 52
  • تاثير موسيقي ايران در چين ………………………………………………………………………………………………….. 53
  • كشورهاي عرب و اقتباس از موسيقي ايران توسط اعراب ………………………………………………………… 55
  • موسيقي تركيه و پايه موسيقي قديم تركي براساس موسيقي ايران …………………………………………. 59
  • تاثير موسيقي ايرانيان در شعر و موسيقي هند ……………………………………………………………………….. 60
  • اثر موسيقي ايران بر موسيقي هند پيش از ظهور اسلام ………………………………………………………….. 63
  • اثر موسيقي ايران بر موسيقي هند پس از ظهور اسلام ……………………………………………………………. 66

فصل هفتم

  • نفوذ موسيقي ايران و خاورميانه در اروپا ………………………………………………………………………………. 71
  • قرون وسطي و اقتباس سازهاي شرقي از ملل خاورميانه …………………………………………………………. 72
  • نفود موسيقي ايران و خاورميانه توسط سه تن از علماي اسلام ……………………………………………….. 73
  • تاريخ توسعه حكومت اسلام در اروپا ………………………………………………………………………………………. 74
  • تاسيس موسسه موسيقي زرياب ( هنرمند ايراني ) در شهر قرطبه آندلس ………………………………. 80
  • ترجمه آثار علماي بزرگ ايران از جمله ابونصر فارابي به زبان لاتين ………………………………………… 81
  • هجوم مغول و دگرگوني اوضاع ايران ………………………………………………………………………………………. 82
  • علل انحطاط موسيقي پس از حمله مغول به ايران …………………………………………………………………. 83
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد نفوذ متقابل‌ موسيقي‌ ايران‌ به‌ غرب‌ خاورميانه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *