تحقیق در مورد نقش ترويج در توسعه كشاورزی

تحقیق در مورد نقش ترويج در توسعه كشاورزی
نوع فایل
Word
حجم فایل
20 کیلوبایت
تعداد صفحه
12
تعداد بازدید
77 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد نقش ترويج در توسعه كشاورزی که در 12 صفحه به همراه فهرست و منابع، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد نقش ترويج در توسعه كشاورزی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

ترويج كشاورزي دولتي در بيست سال گذشته در بسياري از كشورهاي جهان ، از لحاظ محدوديت ها ، منابع مالي و تحت پوشش قرار ندادن تعداد زيادي از كشاورزان، مورد انتقاد جدي بوده است . ترويج كشاورزي جهت رويارويي با چالش هاي پيش روي خود را به سه رويكرد مجهز نموده است . اين رويكردها عبارتند از : نوسازي (اصلاح) ، تمركززدايي و خصوصي سازي .

الف)نوسازي : دو راهبرد عمدة سياسي / نهادي ، براي نوسازي نظام هاي ترويج كشاورزي ملي عبارتند از : حركت از ساختار رشته محور به سوي ساختار موضوع محور و حركت از نظام دستوري به سوي نظام مشاوره اي .

ب)تمركززدايي : تمركززدايي در ترويج عبارتست از تغيير و انتقال مسئوليت ترويج از سطح دولت مركزي به سطوح اجرايي ، منطقه اي يا ناحيه اي كه درجات مختلف تصميم گيري عملياتي واجرايي تا كنترل سياسي و مديريت مالي را شامل مي شود و اهداف آن تشويق سرمايه گذاري محلي و هدايت برنامه ها ، تخصيص منصفانه‌تر و مؤثرتر منابع دولتي ايجاد انگيزة توليد و ارائة خدمات‌، كاهش هزينة خدمات ترويجي، كشف ظرفيت هاي محلي و پاسخ كارآمدتر به نيازهاي محلي است .

ج)خصوصي سازي : خصوصي سازي اولين بار به طور رسمي در كشور انگلستان در دهة 1980 مطرح شد . خصوصي‌سازي يعني تغيير فضاي حاكم بر مؤسسات دولتي به نحوي كه در عين حفظ بافت اصلي فعاليت ،شرايط بازار به نحوة عمل مؤسسه طوري تأثيرگذارد كه انگيزه و سازوكارهاي بخش خصوصي ملاك تصميم گيري باشد . منظور از خصوصي سازي كاستن بار دستگاه دولتي در فعاليت ها و واگذاري هر چه سريعتر عوامل توليد و عمليات اجتماعي و اقتصادي به بخش خصوصي است .

به نحوي كه ابتدا مروجين با مشكل يابي در سطح محلي نيازسنجي مي كنند و با اطلاع به مراكز بالا براي تصميم گيري صحيح اقدام كرده و گاهي مثبت در جهت پيشبرد بخش توسعه كشاورزي بر مي دارند . براي رسيدن به اين هدف مقدس بايد به موارد زير دقت كافي داشته باشيم :

1-بررسي موانع موجود در مسير اجراي برانامه هاي ترويجي و برطرف كردن آنها .

2-بررسي و تعيين نيازهاي آموزشي – ترويجي مجريان طرح هاي پيشرفتة كشاورزي .

3-تعيين اولويت نيازهاي ترويجي .

نقش ترويج در توسعة كشاورزي
نقش ترويج در توسعة كشاورزي

فهرست مطالب:

  • چكيده
  • مقدمه
  • ترويج كشاورزي
  • نگاهي به كشاورزي جهان و ايران در سال 1400 شمسي
  • توسعة كشاورزي
  • چالش هاي توسعة بخش كشاورزي
  • نبود استراتژي مشخص توسعه در بخش كشاورزي
  • بازاريابي فروش محصولات كشاورزي
  • سرمايه گذاري در بخش كشاورزي و علوم زراعي
  • علم بيوتكنولوژي در كشاورزي
  • تكنيك هاي هسته اي موجود در كشاورزي
  • دپارتمان هاي اصلي كشاورزي در آژانس بين المللي اتمي ايران
  • اثربخشي ترويج در توسعة كشاورزي
  • پيشنهادات

منابع و ماخذ:

  • 1- كشاورزي و صنعت، ماهنامه كشاورزي، سال پنجم، شماره 51.
  • 2-مجد، فرامرز و محمدرضا اردكاني، 1382، تكنيك هاي هستهاي در علوم كشاورزي، تهران، انتشارات دانشگاه تهران.
  • 3- ماهنامة مروج، آذر 1381، وزارت جهاد كشاورزي، معاونت ترويج و نظام بهره برداري، شماره 29.
  • 4- اردكاني، محمدرضا، 1381، مباحث نوين در كشاورزي، جزوة درسي، تهران، دانشگاه آزاد اسلامي علوم تحقيقات.
  • 5- سيماي سازمان تحقيقات و آموزش كشاورزي، زمستان 1381.
  • 6- ماهنامة كشاورزي، علمي، اقتصادي و انتقادي، خرداد ماه 1383، شمارة 294.
  • 7-مجلة علمي پژوهشي علوم كشاورزي، سال نهم، شماره(1)، بهار 1382.
  • 8- روستا، توسعه، سال 7، شمارة 2، تابستان 83، مركز تحقيقات و بررسي مسائل روستايي- وزارت جهاد كشاورزي.
  • 9-مجلة علمي پژوهشي علوم كشاورزي، سال دهم، شمارة (2)، تابستان 1383.
  • 10- كشاورزي و صنعت، ماهنامة كشاورزي، سال پنجم، شمارة 53
  • 11- پيام جهاد كشاورزي، سال اول، شمارة 6، تير 1381.
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد نقش ترويج در توسعه كشاورزی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه