با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد نقش ترويج در توسعه كشاورزی که در 12 صفحه به همراه فهرست و منابع، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد نقش ترويج در توسعه كشاورزی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.
فهرست محتوا
مقدمه:
ترويج كشاورزي دولتي در بيست سال گذشته در بسياري از كشورهاي جهان ، از لحاظ محدوديت ها ، منابع مالي و تحت پوشش قرار ندادن تعداد زيادي از كشاورزان، مورد انتقاد جدي بوده است . ترويج كشاورزي جهت رويارويي با چالش هاي پيش روي خود را به سه رويكرد مجهز نموده است . اين رويكردها عبارتند از : نوسازي (اصلاح) ، تمركززدايي و خصوصي سازي .
الف)نوسازي : دو راهبرد عمدة سياسي / نهادي ، براي نوسازي نظام هاي ترويج كشاورزي ملي عبارتند از : حركت از ساختار رشته محور به سوي ساختار موضوع محور و حركت از نظام دستوري به سوي نظام مشاوره اي .
ب)تمركززدايي : تمركززدايي در ترويج عبارتست از تغيير و انتقال مسئوليت ترويج از سطح دولت مركزي به سطوح اجرايي ، منطقه اي يا ناحيه اي كه درجات مختلف تصميم گيري عملياتي واجرايي تا كنترل سياسي و مديريت مالي را شامل مي شود و اهداف آن تشويق سرمايه گذاري محلي و هدايت برنامه ها ، تخصيص منصفانهتر و مؤثرتر منابع دولتي ايجاد انگيزة توليد و ارائة خدمات، كاهش هزينة خدمات ترويجي، كشف ظرفيت هاي محلي و پاسخ كارآمدتر به نيازهاي محلي است .
ج)خصوصي سازي : خصوصي سازي اولين بار به طور رسمي در كشور انگلستان در دهة 1980 مطرح شد . خصوصيسازي يعني تغيير فضاي حاكم بر مؤسسات دولتي به نحوي كه در عين حفظ بافت اصلي فعاليت ،شرايط بازار به نحوة عمل مؤسسه طوري تأثيرگذارد كه انگيزه و سازوكارهاي بخش خصوصي ملاك تصميم گيري باشد . منظور از خصوصي سازي كاستن بار دستگاه دولتي در فعاليت ها و واگذاري هر چه سريعتر عوامل توليد و عمليات اجتماعي و اقتصادي به بخش خصوصي است .
به نحوي كه ابتدا مروجين با مشكل يابي در سطح محلي نيازسنجي مي كنند و با اطلاع به مراكز بالا براي تصميم گيري صحيح اقدام كرده و گاهي مثبت در جهت پيشبرد بخش توسعه كشاورزي بر مي دارند . براي رسيدن به اين هدف مقدس بايد به موارد زير دقت كافي داشته باشيم :
1-بررسي موانع موجود در مسير اجراي برانامه هاي ترويجي و برطرف كردن آنها .
2-بررسي و تعيين نيازهاي آموزشي – ترويجي مجريان طرح هاي پيشرفتة كشاورزي .
3-تعيين اولويت نيازهاي ترويجي .
فهرست مطالب:
- چكيده
- مقدمه
- ترويج كشاورزي
- نگاهي به كشاورزي جهان و ايران در سال 1400 شمسي
- توسعة كشاورزي
- چالش هاي توسعة بخش كشاورزي
- نبود استراتژي مشخص توسعه در بخش كشاورزي
- بازاريابي فروش محصولات كشاورزي
- سرمايه گذاري در بخش كشاورزي و علوم زراعي
- علم بيوتكنولوژي در كشاورزي
- تكنيك هاي هسته اي موجود در كشاورزي
- دپارتمان هاي اصلي كشاورزي در آژانس بين المللي اتمي ايران
- اثربخشي ترويج در توسعة كشاورزي
- پيشنهادات
منابع و ماخذ:
- 1- كشاورزي و صنعت، ماهنامه كشاورزي، سال پنجم، شماره 51.
- 2-مجد، فرامرز و محمدرضا اردكاني، 1382، تكنيك هاي هستهاي در علوم كشاورزي، تهران، انتشارات دانشگاه تهران.
- 3- ماهنامة مروج، آذر 1381، وزارت جهاد كشاورزي، معاونت ترويج و نظام بهره برداري، شماره 29.
- 4- اردكاني، محمدرضا، 1381، مباحث نوين در كشاورزي، جزوة درسي، تهران، دانشگاه آزاد اسلامي علوم تحقيقات.
- 5- سيماي سازمان تحقيقات و آموزش كشاورزي، زمستان 1381.
- 6- ماهنامة كشاورزي، علمي، اقتصادي و انتقادي، خرداد ماه 1383، شمارة 294.
- 7-مجلة علمي پژوهشي علوم كشاورزي، سال نهم، شماره(1)، بهار 1382.
- 8- روستا، توسعه، سال 7، شمارة 2، تابستان 83، مركز تحقيقات و بررسي مسائل روستايي- وزارت جهاد كشاورزي.
- 9-مجلة علمي پژوهشي علوم كشاورزي، سال دهم، شمارة (2)، تابستان 1383.
- 10- كشاورزي و صنعت، ماهنامة كشاورزي، سال پنجم، شمارة 53
- 11- پيام جهاد كشاورزي، سال اول، شمارة 6، تير 1381.
- به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.