تحقیق در مورد کروماتوگرافی

تحقیق در مورد کروماتوگرافی
نوع فایل
Word
حجم فایل
767 کیلوبایت
تعداد صفحه
72
تعداد بازدید
109 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
5/5 - (1 امتیاز)

چه اطلاعاتی در مورد کروماتوگرافی داریم؟

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد کروماتوگرافی که در 72 صفحه به همراه فهرست و منابع ، کامل و جامع در خدمت شماست.محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد کروماتوگرافی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

کروماتوگرافی یا سوانگاری بر اصول کل پخش فاز  بنیان نهاده شده است. به طور خلاصه، در این روش جریان یک فاز از کنار (یا از داخل) فاز ساکنی میگذرد و در این حال فاز ساکن اجزای آنرا به طور انتخابی خارج میکند.

این خروج یک عمل تعادلی است و مولکولهای اجزاء دوباره داخل فاز متحرک میشوند. هنگامی که ثابت پخش دو یا چند جزء در این دو فاز با هم متفاوت باشند، اجزای مربوط در فاز متحرک میشوند.

هنگامی که ثابت پخش دو یا چند جزء در این دو فاز با هم متفاوت باشند، اجزای مربوط در فاز متحرک از هم تفکیک میشوند. به طور ساده میتوان گفت که هر چه فاز ساکن یک جزء را محمتر نگه دارد، در صد مولکولهای جزئی که بی حرکت نگه داشته شده بیشتر میشود.

جزء دیگری که با شدت کمتر نگه داشته میشود نسبت به جزء اول در فاز متحرک درصد مولکولی بیشتری خواهد داشت. بنابراین به طور متوسط مولکولهای جزئی که با شدت کمتر نگه داشته میشوند، نسبت به مولکولهای دیگر با سرعت بیشتری از روی فاز ساکن میگذرند (در جهت جریان) و در نتیجه اجزای مربوط به قسمتهای مختلف فاز ساکن (باندها) منتقل میشوند.

جزوات و طرح های توجیهی زیادی درباره کروماتوگرافی در سایت برای استفاده شما عزیزان قرار داده شده است.

تحقیق در مورد کروماتوگرافی

کروماتوگرافی ستونی
کروماتوگرافی ستونی به همراه اصطلاحات

انواع مختلف کروماتوگرافی:

در طول این مقاله در خصوص «کروماتوگرافی فاز نرمال» (Normal-phase Chromatography) صحبت می‌کنیم. این نوع از کروماتوگرافی، حالتی است که در آن، فاز ساکن، قطبی (آبدوست) و فاز متحرک، ناقطبی (آبگریز) باشد. در مواردی برای کاربردهایی خاص، دانشمندان از «کروماتوگرافی فاز معکوس» (Reverse-phase Chromatography) استفاده می‌کنند که قطبیت فاز ساکن و متحرک، عکس حالت قبل است.

انواع مختلفی از کروماتوگرافی وجود دارد که هر کدام در نوع فاز متحرک و ساکن تفاوت دارند. البته اصل کلی در همه این روش‌ها یکسان است: تمایل اجزای مختلف آنالیت به فازهای ساکن و متحرک، سبب جدایش این اجزا می‌شوند. همانطور که بالاتر نیز به آن اشاره شد، نوع برهم‌کنش اجزا با فازهای ساکن و متحرک، بسته به نوع روش کروماتوگرافی ممکن است متفاوت باشد.

تحقیق در مورد کروماتوگرافی

کروماتوگرافی
گروماتوگرافی در آزمایشگاه

تحقیق در مورد کروماتوگرافی

فهرست مطالب:

اطلاعات اولیه

كروماتوگرافي ستوني

آماده سازي ستون كروماتوگرافي

کروماتوگرافی لایه نازک (TLC)

تفکیک مواد رنگی برگ سبز

توصیف کروماتوگرافی

انواع کروماتوگرافی

مزیت روشهای کروماتوگرافی

انتخاب بهترین روش کروماتوگرافی

کروماتوگرافی تبادل یونی

رزین‌های متداول تبادل یونی

مزیت اساسی کروماتوگرافی تبادل یونی

و…

تحقیق در مورد کروماتوگرافی

منابع و ماخذ:

[1].D. A. Skoog, D. M. West Holt, “Principle of Instrumental Analysis”, Saunders College Publishing, Sixth edition, 1994.

[2]. Goran Mitulović • Marek Smoluch • Jean-Pierre Chervet • Ines Steinmacher • Andreas Kungl, “An improved method for tracking and reducing the void volume in nano HPLC–MS with micro trapping columns”, Analytical and Bioanalytical Chemistry , 2047,2, 2003.

[3]. Kevin Killeen, Hongfeng Yin, Dan Sobek, Reid Brennen and T. van de Goor, CHIP-LC/MS: HPLC-MS USING POLYMER MICROFLUIDICS, 7th international Conference on Miniaturized Chemical and Blochemlcal Analysts Systems, Squaw Valley, California USA, October 5-9, 2003.

[4]. Martin Vollmer. Edgar Nagele, Patric Horth, “Different Proteome Analysis: Two-Dimensional Nano-LC/MS of E. Coil Proteome Grown on Different Carbon Sources”, J. Bimolecular Techniques, 14, 128-135, 2003

www.webshimi.mihanblog.com

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد کروماتوگرافی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه