تحقیق در مورد SHSP و مقاومت به تنش گرما در گياهان

تحقیق در مورد SHSP و مقاومت به تنش گرما در گياهان
نوع فایل
Word
حجم فایل
15 کیلوبایت
تعداد صفحه
13
تعداد بازدید
65 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی تحقیق در مورد SHSP و مقاومت به تنش گرما در گياهان که در 13 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه تحقیق در مورد SHSP و مقاومت به تنش گرما در گياهان می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

SHSP (Small heat shock protein) به طور گسترده اي در سلولهاي پروكاريوت و يوكاريوت در مواجهه با گرما توليد مي شود به خاطر تنوع و فراواني غيرعادي در گياهان پيشنهاد مي شود كه SHSP اهميت ويژه اي دارند(علاوه بر تنش گرمايي، SHSP در گياهان تحت ساير تنش ها و در مراحل نهايي نمو توليد مي شود بيان ژن SHSP و تجمع پروتئين به هنگام مواجهه با تنشهاي محيطي ما را متوجه اين فرضيه مي كند كه اين پروتئين ها يك نقش مهم در مقاومت به تنش بازي مي كند وظيفه SDSPها همانند يك كاپرون (Chapron) مولكولي به وسيله سنجشهاي invitro و onvivo تأئيد مي گردد.

در مواجهه با تنش گرما هر دوي سلولهاي پروكاريوت و يوكاريوت يك گروه پروتئيني با وزن مولكولي 15 تا 42 كيلو دالتون (KDa) كه پروئينهاي Small heat shock (SHSP) ناميده مي شود توليد مي گردند. در گياهان به علت توليد زياد و فراواني غيرعادي SHSP ممكن است نيازشان را به سازش هر سريعتر به تغييرات محيطي مثل دما، نور، رطوبت منعكس سازند.

SHSPها بر اساس توالي DNA، تعيين موقعيت درون سلولي به 6 Class مرتب مي شوند. SHSPها معمولاً در بافتهاي رويشي تحت شرايط نرمال كشف نشده اند اما مي توان به وسيلة تنشهاي محيطي و محرك رشد و نمو به وجود آيند. رابطة بين سنتز SHSPها و پاسخ به تنش منتهي به اين فرضيه شد كه SHSPها سلولها را از آسيب اثرات استرس محافظت مي نمايند.

SHSP و مقاومت به تنش گرما در گياهان
SHSP و مقاومت به تنش گرما در گياهان
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحقیق در مورد SHSP و مقاومت به تنش گرما در گياهان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه