تحلیلی بر نقشپذیري زنان روستایی در فعالیتهاي اقتصادي و عوامل مؤثر بر آن: مورد مطالعه مناطق روستایی بخش سیمکان در شهرستان جهرم

نوع فایل
PDF
حجم فایل
387 کیلوبایت
تعداد صفحه
16
تعداد بازدید
250 بازدید
۴,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین تحلیلی بر نقشپذیري زنان روستایی در فعالیتهاي اقتصادي و عوامل مؤثر بر آن: مورد مطالعه مناطق روستایی بخش سیمکان در شهرستان جهرم می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود

دانلود تحلیلی بر نقشپذیري زنان روستایی در فعالیتهاي اقتصادي و عوامل مؤثر بر آن: مورد مطالعه مناطق روستایی بخش سیمکان در شهرستان جهرم:

مقدمه:

زنان روستايي با وجود ايفاي نقش اساسي در اقتصاد خانوارهاي خود همواره در جايگاهي فرودست تر از مردان قرار دارند. ميزان و نحوه فعاليتهاي اقتصادي زنان روستايي در ارتباط تنگاتنگ با شرايط محيط جغرافيايي آنان است. هدف مطالعه حاضر شناسايي نقش و جايگاه زنان روستايي در توسعه فعاليت هاي اقتصادي و عوامل موثر بر آنان در بخش سيمکان از توابع شهرستان جهرم و ارائه راهکارهايي در جهت ساماندهي آن بوده است.جامعه آماري شامل زنان روستايي در سن فعاليت اقتصادي منطقه بوده که از ميان آنان، 260 نفر به عنوان نمونه آماري از طريق نمونه گيري تصادفي و متناسب با سهم آنان در نه روستاي بخش مورد نظر انتخاب شدند. داده هاي مورد نياز به کمک دو پرسشنامه روستا و خانوار، پس از انجام مطالعه مقدماتي و اعتبارسنجي ابزارها از طريق عمليات ميداني گردآوري شد. تجزيه و تحليل داده ها با استفاده از آزمون هاي مختلف و متناسب آماري صورت گرفت. نتايج حاصل از تحليل داده ها بيانگر سهم و نقش ناچيز زنان در انجام و توسعه فعاليت هاي اقتصادي به طور کلي است، گرچه اين وضعيت در رابطه با انواع مختلف فعاليت هاي اقتصادي، متفاوت است. از ميان عوامل تاثيرگذار، دو متغير عوامل محيطي و وضعيت درآمدي خانوار، تاثير معني دار و مثبتي بر سطح فعاليت هاي اقتصادي زنان داشته اند و اين تاثير در رابطه با ديگر متغيرهاي مستقل مربوط به عوامل فرهنگي، عوامل نهادي و سياست هاي حمايتي، آموزش و انگيزه ها و عوامل فردي، فاقد معني داري آماري بوده است، به عبارت ديگر هيچ گونه بستر نهادي و سازماني براي نظم بخشي، حمايت، هدايت و به فعليت رساندن پتانسيل ارزشمند اقتصادي و شغلي نيمي از ساختار جمعيتي منطقه وجود ندارد و در بهره برداري ناچيزي هم که تاکنون از اين فرصت و قابليت بالقوه صورت گرفته است، ساختارهاي محيطي و بسترهاي فراهم اقتصادي در درون خانوارها نقش داشته است.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحلیلی بر نقشپذیري زنان روستایی در فعالیتهاي اقتصادي و عوامل مؤثر بر آن: مورد مطالعه مناطق روستایی بخش سیمکان در شهرستان جهرم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *