جزوه آیین نامه اجرایی مدارس ویژه آزمون استخدامی آموزش و پرورش

نوع فایل
PDF
حجم فایل
1.1 مگابایت
تعداد صفحه
48
تعداد بازدید
502 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی جزوه آیین نامه اجرایی مدارس ویژه آزمون استخدامی آموزش و پرورش که در 48 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه جزوه آیین نامه اجرایی مدارس ویژه آزمون استخدامی آموزش و پرورش می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

مقدمه اهميت و نقش آموزش و پرورش در بهسازي و توسعه زندگي فردي و اجتماعي موجب شده است كه جامعه و اولياي دانش آموزان انتظار داشته باشند كه مدرسه محيطي رشد دهنده، پويا و زمينه ساز پرورش استعدادهاي بالقوه و خداداد فرزندان آنان باشد. تحقق اهداف متعالي آموزش و پرورش و لزوم توجه به روحيات و ويژگيهاي نسل جوان، تفاوتهاي ناشي از شرايط جغرافيايي و محيطي و محدوديت منابع و امكانات، ايجاب مي كند كه اداره امور مدارس مبتني بر افزايش قدرت تصميم گيري، استقلال نسبي، انعطاف پذيري و روشهاي غير متمركز و مشاركت جويانه باشد تا بتواند فضاي عموم مدرسه را پويا، پر نشاط و فعال نموده و توانمندي ها و خلاقيت هاي مديران، معلمان و دانش آموزان را به خوبي شكوفا و متجلي سازد. بدين جهت لازم ديده شد آيين نامه اجرايي مدارس با توجه به سياست ها و راهبردهاي اساسي آموزش و پرورش از جمله تمركز زدايي، مدرسه و توسعه مشاركت همه بعدي تنظيم گردد و با تفويض اختيارات لازم به مدارس، زمينه مناسب تري براي تحقق اهداف تعليم و تربيت فراهم شود.

ماده 1- مدرسه از مهمترين نهادهاي اجتماعي، تربيتي و آموزشي و اصلي ترين ركن تعليم و تربيت است كه به منظور تربيت صحيح دانش آموزان در ابعاد ديني، اخلاقي، علمي، آموزشي، اجتماعي و كشف استعدادها و هدايت و رشد متوازن روحي و معنوي و جسماني آنان بر اساس اهداف مصوب دوره هاي تحصيلي، برابر ضوابط و دستورالعملهاي وزارت آموزش و پرورش تاسيس و اداره مي شود.

ماده 2- مدرسه با همكاري كليه كاركنان و با مشاركت دانش آموزان و اولياي آنان زير نظر مدير مدرسه اداره مي شود. تعداد كاركنان مدرسه و شرح وظايف هر يك از آنان توسط وزارت آموزش و پرورش ابلاغ مي شود.

ماده 3- اركان و شوراهاي مدرسه عبارتند از:
1- مدير مدرسه.
2- شوراي مدرسه.
3- انجمن اوليا و مربيان.
4- شوراي معلمان.
5- شوراي دانش آموزان.

1- مدير مدرسه

ماده 4- مدير مدرسه به عنوان نماينده آموزش و پرورش منطقه مسئول حسن اجراي فعاليت هاي آموزشي، پرورشي، مالي و اداري مدرسه مي باشد و در كليه امور مدرسه مسئوليت دارد وموظف است بر اساس مقررات با برنامه ريزي هاي مناسب و استفاده از مشاركت كاركنان، دانش آموزان و اولياي آنها و با بهره گيري از امكانات و ظرفيت هاي داخل و خارج از مدرسه، جهت تحقق اهداف مصوب دوره هاي تحصيلي تلاش كند، به گونه اي كه ارزيابي عملكرد سال تحصيلي بيانگر ارتقاء و رشد كيفي و مطلوب دانش آموزان در ابعاد مختلف باشد.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “جزوه آیین نامه اجرایی مدارس ویژه آزمون استخدامی آموزش و پرورش”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *