جزوه اثر مستقیم و غیرمستقیم عواطف بر اضطراب و افسردگی سالمندان

نوع فایل
PDF
حجم فایل
1.11 مگابایت
تعداد صفحه
11
تعداد بازدید
226 بازدید
۴,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین جزوه اثر مستقیم و غیرمستقیم عواطف بر اضطراب و افسردگی سالمندان می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود جزوه اثر مستقیم و غیرمستقیم عواطف بر اضطراب و افسردگی سالمندان:

مقدمه:

اضطراب و افسردگي غالبا بصورت اختلالات همبود در سالمندان خود را نشان مي دهند و با پيامدهاي منفي در سلامت جسمي و رواني سالمندان و همچنين پاسخ ضعيف تر به درمان هاي دارويي و روانشناختي مرتبط هستند. پژوهش حاضر با هدف آزمون مدل ساختاري عواطف مثبت و منفي با اضطراب و افسردگي سالمندان با نقش ميانجي دشواري در نظم جويي هيجاني طرح ريزي و اجرا شد.
روش: پژوهش حاضر از نوع همبستگي بود. با استفاده از روش نمونه گيري در دسترس تعداد 173 سالمند از بين جمعيت سالمندان شهرستان مينودشت انتخاب شدند. شرکت کنندگان در اين پژوهش پرسشنامه هاي دشواري در نظم جويي هيجان، عاطفه مثبت و منفي و اضطراب و افسردگي را تکميل کردند. به منظور آزمون الگوي اثرات مستقيم و غيرمستقيم از تحليل مسير استفاده گرديد.
يافته ها: يافته ها نشان داد داده ها برازش مناسبي با مدل دارد. اثر مستقيم عاطفه مثبت بر افسردگي و اثر مستقيم عاطفه منفي بر اضطراب معنادار بود. تاثير غيرمستقيم عاطفه مثبت بر اضطراب و افسردگي از طريق دشواري در نظم جويي هيجان معنادار بود. اثر غيرمستقيم عاطفه منفي بر اضطراب و افسردگي از طريق دشواري در نظم جويي هيجان نيز معنادار بود. همچنين تاثير مستقيم عاطفه منفي بر افسردگي معنادار نبود. علاوه بر اين، يافته ها نشان مي دهد که اثر مستقيم عاطفه مثبت بر افسردگي در مقايسه با ساير متغيرها شدت بيشتري دارد. درنهايت 57 درصد واريانس افسردگي و 53 درصد واريانس اضطراب در اين مدل توسط متغيرهاي دشواري در نظم جويي هيجان، عاطفه مثبت و عاطفه منفي تبيين مي شود. عاطفه مثبت، عاطفه منفي و دشواري در نظم جويي هيجان بطور معناداري مي توانند اضطراب و افسردگي در سالمندان را پيش بيني نمايند.
نتيجه گيري: در مداخلات درماني يا پيشگيري از اضطراب و افسردگي در سالمندان سبک عاطفي و همچنين دشواري در نظم جويي هيجان بايد مورد توجه قرار گيرد. تلويحات نظري يافته ها مورد بحث قرار گرفته است

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “جزوه اثر مستقیم و غیرمستقیم عواطف بر اضطراب و افسردگی سالمندان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *