جزوه بازاریابی و مدیریت بازار

نوع فایل
PDF
حجم فایل
1.90 مگابایت
تعداد صفحه
276
تعداد بازدید
406 بازدید
۷,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین جزوه بازاریابی و مدیریت بازار می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود جزوه بازاریابی و مدیریت بازار:

مقدمه :

بازاریابی و مدیریت بازار یکی از شاخههای مهم دانش مدیریت است که وظیفه اصلی آن شناخت نیازها و خواسته های انسانی و رفع آنها از طریق فرآیند مبادله منابع میباشد. دانش مدیریت به یاری علم اقتصاد و با مجموعهای از مهارت ها و دانسته ها، سعی در استفاده بهینه از منابع محدود دارد و بازاریابی نیز به تشخیص نیاز و برطرف کردن آن به وسیله تبادل منابع همت میگمارد. امروزه دامنه بازاریابی به حدی گسترش یافته است که مدیران بازاریابی فعالیتهای وسیعی را قبل از فروش و حتی تولید تا پساز فروش کالا و ارائه خدمات از خود نشان میدهند. پیتردراکر بیان میکند، از دیدگاه مشتریان، بازاریابی در برگیرنده همه فعالیت های یک سازمان است. بنابراین بجاست که به جای واژه بازاریابی، مدیریت بازار که دربرگیرنده کلیه فعالیتهای فوق هست، استفاده شود.

مفاهیم اساسی بازاریابی :
بازاریابی شامل مجموعه ای از فعالیت های تولیدی، توزیعی و تجاری است که کالاها را سریعتر و سادهتر به دست مصرفکننده نهایی برساند. در حقیقت بازاریابی به عنوان یک فرآیند مدیریتی ـ اجتماعی تعریف میشود که به وسیله آن افراد و گروهها از طریق تولید و مبادله کالا و خدمات با یکدیگر بهوسیله ابزاری به نام پول و در محلی به نام بازار به تأمین نیازها و خواستههای خود اقدام مینمایند.
مفاهیم اساسی بازاریابی به شرح زیر است:
نیاز: کمبودی است که توسط فرد احساس میشود. تئوریهای مختلفی در زمینه نیاز ارائه شده است که عبارتند از:
•تئوری سلسله مراتب نیازهای مازلو
•تئوری نیازهای آشکار ماری
•تئوری ERG آلدرفر
خواسته: بیانگر کیفیت ارضای نیازها و مطلوبیت ها

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “جزوه بازاریابی و مدیریت بازار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *