جزوه بررسی میزان شیوع اختلال پس از ضربه (PTSD) در قربانیان تجاوز به عنف

نوع فایل
PDF
حجم فایل
311 کیلوبایت
تعداد صفحه
6
تعداد بازدید
292 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین جزوه بررسی میزان شیوع اختلال پس از ضربه (PTSD) در قربانیان تجاوز به عنف می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود جزوه بررسی میزان شیوع اختلال پس از ضربه (PTSD) در قربانیان تجاوز به عنف:

مقدمه:

سابقه و اهداف : یکی از پیامدهای جدی تجاوز به عنف اختلال استرس پس از ضربه می‌باشد. عوامل اجتماعی فرهنگی متعدد می‌توانند اثر این تجاوز را تعدیل یا تشدید نمایند. این پژوهش با هدف بررسی میزان شیوع اختلال استرس پس از ضربه ( PTSD ) در قربانیان مراجعه کننده به پزشکی قانونی در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1391-1390 انجام شده است.

مواد و روش‌ها : این مطالعه یک پژوهش توصیفی از نوع اپیدمیولوژی می‌باشد که بر روی 70 نفر از قربانیان تجاوز به عنف مراجعه کننده به پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد در کل شهرستان‌های استان انجام شده است. در این پژوهش از چک لیست (PTSD) و مصاحبه بالینی DSM-IV به عنوان ابزار تحقیق استفاده شده است.

یافته‌ها : نتایج نشان می‌دهد که میزان PTSD در قربانیان تجاوز به عنف استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر مناطق بالاتر است. این میزان در گروه نمونه مورد مطالعه 2/91% می­باشد. ازطرف دیگر نمره 68 نفر از 70 نفر مورد مطالعه از نقطه برش پرسشنامه بالاتر بوده (با میانگین 69.71±17.53 ) که حاکی از شدت علایم این اختلال در بازماندگان مورد مطالعه می‌باشد . نتایج همچنین نشان می‌دهد که بالاترین و کمترین میانگین در زیر مقیاس‌ها به ترتیب مربوط به تحریک‌پذیری بیش از اندازه ( 4.39±1.10 ) و تکرار خاطرات ( 3.82±1.35 ) می‌باشد.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “جزوه بررسی میزان شیوع اختلال پس از ضربه (PTSD) در قربانیان تجاوز به عنف”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *