جزوه تاریخچه ترانزیستور

نوع فایل
PDF
حجم فایل
289 کیلوبایت
تعداد صفحه
9
تعداد بازدید
155 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کاملترین و بهترین جزوه تاریخچه ترانزیستور می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

تاریخچه ترانزیستور: از اختراع تا کاربردهای مدرن

ترانزیستور، یکی از مهم‌ترین قطعات الکترونیکی است که در بیشتر دستگاه‌های الکترونیکی به کار می‌رود. پیدایش ترانزیستور، از نقطه عطفی مهم در تاریخ علم و فناوری به‌شمار می‌آید.

تاریخچه ترانزیستور به سال ۱۹۴۷ بازمی‌گردد، زمانی که جان باردین، ویلیام شاکلی و والتر براتین محققانی از شرکت بل برای اولین بار ترانزیستور را اختراع کردند. هدف اصلی آن‌ها، جایگزین کردن لامپ‌های الکترونی با یک قطعه الکترونیکی کوچک‌تر، مصرف کمتر برق و عملکرد بهتر بود.

از آن پس، ترانزیستور به صورت گسترده در دستگاه‌های الکترونیکی به کار گرفته شد و در سال‌های بعد، توسعه آن به مرز‌های جدید رسید. در این مقاله، تاریخچه ترانزیستور با جزئیات بیشتری بررسی خواهد شد.

اختراع ترانزیستور

ترانزیستور، اولین بار در سال ۱۹۴۷ توسط جان باردین، ویلیام شاکلی و والتر براتین اختراع شد. این سه نفر، در حال تحقیق برای استفاده از جریان برای تقویت و گسترش امواج الکترونیکی بودند. آن‌ها در نتیجهٔ تحقیقات خود، یک قطعهٔ سه لایه با ویژگی‌های دیود و تقویت کنندهٔ جریان ساختند.

توسعهٔ ترانزیستور

پس از اختراع اولیه، ترانزیستور به صورت سریع در دستگاه‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار گرفت. در سال‌های بعد، توسعهٔ آن با سرعت زیادی ادامه‌یافت و از سه نوع ترانزیستور مختلف استفاده شد: ترانزیستور فلزی-اکسید-نیمهٔ رسانا (MOSFET)، ترانزیستور دارای پیشرانهٔ فلزی (JFET) و ترانزیستور خطی، که به‌طور گسترده در مدارات الکترونیکی استفاده می‌شود.

 کاربردهای ترانزیستور

از زمان اختراع ترانزیستور، کاربردهای آن در دستگاه‌های الکترونیکی به صورت گسترده‌ای افزایش یافته است. ترانزیستور در انواع مدارات الکترونیکی کاربرد دارد، از جمله مدارات تقویت، کلیدزنی و بوجود آوردن امواج الکترونیکی.

با پیشرفت تکنولوژی، کاربردهای ترانزیستور نیز گسترش یافته است. امروزه، ترانزیستور در صنایع مختلف به کار می‌رود، از جمله صنایع خودروسازی، صنایع نفت و گاز، صنایع الکترونیکی و …

به علاوه، ترانزیستور در دستگاه‌های الکترونیکی شخصی نیز کاربرد فراوانی دارد. از جمله، ترانزیستور در تلویزیون‌ها، رادیوها، رایانه‌ها، تلفن همراه‌ها، دستگاه‌های پزشکی و …

در پایان، می‌توان گفت که تاریخچه ترانزیستور، از نقطه عطفی مهم در تاریخ علم و فناوری به‌شمار می‌آید. پس از اختراع آن در سال ۱۹۴۷، توسعه آن با سرعت زیادی ادامه یافته و کاربردهای گسترده‌ای در دستگاه‌های الکترونیکی پیدا کرده است. با پیشرفت تکنولوژی، انتظار می‌رود که کاربردهای ترانزیستور در آینده نیز بیشتر شود و این قطعه الکترونیکی برای بسیاری از صنایع و دستگاه‌های الکترونیکی، جزء ضروریات باشد.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “جزوه تاریخچه ترانزیستور”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *