جزوه تربیت بدنی عمومی از دکتر سید حسین علوی

نوع فایل
PDF
حجم فایل
5.09 مگابایت
تعداد صفحه
129
تعداد بازدید
361 بازدید
۵,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین جزوه تربیت بدنی عمومی از دکتر سید حسین علوی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود جزوه تربیت بدنی عمومی از دکتر سید حسین علوی:

توضیحات:

جايگاه تربيت بدني در تاريخ تعليم و تربيت:
بی شک از زمان حضور انسان برروي کره زمین تعلیم و تربیت نیز تاریخ خود را آغاز کرده است. حتی انسان اولیه نیز براي تنازع بقاء نیازمند آموختن و برحسب
فطرت و غریزه ناگزیر از آموزش دادن به فرزندان و خانواده بوده است. بعدها شعور بر فطرت افزون گردید و او را در مقابله یا سازگاري با طبیعت یاري نمود . او به
تدریج درك کرد که انتقال تجربیات منجر به زندگی بهتر آیندگان خواهد شد. ناگفته پیداست که بشر اولیه فلسفه مدونی براي انتقال اطلاعات و تجربیات نداشته است، اما آداب ورسوم، سنت ها و عاداتی که رفته رفته بر اساس میل به بقاء و نیازهاي فطري در جوامع اولیه به وجود آمد و نیز تمایل به حفظ آنها، مبناي اولیه تعلیم و تربیت به شمار می آید.

مقدمه اي بر پیدایش و شناخت تربیت بدنی:
براي شناخت پدیده اي به نام تربیت بدنی ابتدا بایستی بازگشتی به گذشته داشت و از دید تاریخ هم فراتر رفت. بر مبناي اطلاعات و نشانه هائی که از زندگی انسان اولیه در دست است، می توان جاي پاي فعالیت هاي تربیت بدنی را پیدا کرد . بر همین مبنا اگر انسان را در اولین دوره پیدایش یعنی دوره تلاش براي خوراك مورد بررسی قرار دهیم، می بینیم که دو عامل حرکت و مهارت نقش بسیار مهمی در زندگی انسان این دوره بازي می کنند. به عبا رت دیگر حرکت که نتیجه طبیعی عملکرد اندام ها و واکنش ارگانیسم در برابر محیط بود ازیک طرف وازطرف دیگرمهارت که بر اثر تکرار طرح هاي حرکتی و پالایش آنها از محرك هاي اضافی و هماهنگی عصبی و عضلانی بدست می آید . در مجموع انسان آن روزگاربراي حفظ جانش در برابر خطرات طبیعی و حمله حیوانات و همچنین براي شکار حیوانات و تهیه غذا می بایستی از قابلیت هاي بالقوه جسمش به خوبی بهره برداري کرده و حتی سعی در افزایش و توسعه این قابلیت ها بنماید. در این رهگذر تکرار اعمالی خاص مانند دویدن، پریدن، پرتاب کردن، و غیره به طور طبیعی زمینه را براي تبدیل این حرکات به مهارت فراهم آورد، در نتیجه این تبدیل، به تدریج حرکات اضافی حذف و کنترل عصبی و عضلانی بهتر انجام شد . در مجموع قابلیت انطباق پذیري بدن انسان در برابر فشارهاي وارد بر آن موجب گردید که به تدریج امکانات حرکتی روز به روز توسعه یابد.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “جزوه تربیت بدنی عمومی از دکتر سید حسین علوی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *