جزوه تفاوت شعر آزاد و سنتی

نوع فایل
PDF
حجم فایل
406 کیلوبایت
تعداد صفحه
17
تعداد بازدید
164 بازدید
۴,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین جزوه تفاوت شعر آزاد و سنتی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود جزوه تفاوت شعر آزاد و سنتی:

مقدمه:

بهترين راه شناخت هر پديده جديد، بويژه پديده هاي ادبي و فرهنگي اين است كه چند و چون نسبت و پيوند آن را با زنجيره پديده هاي پيشين و در امتداد بستر تاريخي اش باز يابيم. يعني چگونگي ارتباط آن را با حركت كلي جرياني كه اين پديده جديد از دل آن سربرآورده است، طرح و شرح كنيم. نه اينكه آن را به صورت پديده اي جدا و بريده از متن باز نماييم.
از اين رو نگاهي به نخستين و مهم ترين نوشته ها و تامل در آراي صاحب نظراني كه به بررسي تفاوت هاي اصلي و مهم شعر آزاد (نيمايي) با شعر سنتي پرداخته اند، براي شناخت بيشتر و بهتر پديده اي مانند شعر نو بايسته مي نمايد. در اين ميان توجه به مقالات و كتابهاي موثر و راه گشايي كه نقش تاريخي و جايگاه سرنوشت سازي در شناسايي و شناساندن شعر آزاد داشته اند، مانند مقالات جلال آل احمد، مهدي اخوان ثالث، دكتر شفيعي كدكني، محمد حقوقي و دكتر پورنامداريان، به همراه سنجش اين آثار و همچنين استخراج، استنباط و طبقه بندي نكات اصلي و ويژگي هاي بنياديني كه طراح و مبدع اين شيوه جديد (يعني نيما يوشيج) در نص نوشته هاي فراوان و پراكنده خود بر آنها تاكيد كرده، بويژه با همان اصطلاحات و تعابير خاصي كه خود به كار گرفته است، سخت سودمند مي نمايد.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “جزوه تفاوت شعر آزاد و سنتی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *