جزوه حسابداری صنعتی

نوع فایل
PDF
حجم فایل
300 کیلوبایت
تعداد صفحه
21
تعداد بازدید
305 بازدید
۴,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین جزوه حسابداری صنعتی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود جزوه حسابداری صنعتی:

مقدمه:

طبقه بندی هزینه‌ها براساس رفتار هزینه‌ در حسابداری صنعتی:

  • هزینه‌های ثابت : هزینه‌های ثابت هزینه‌هایی هستند که بدون توجه به تغییرات حجم تولید در دامنه معین از تولید (دامنه مربوط) بدون تغییر هستند مانند هزینه استهلاک (روش خط مستقیم) هزینه بیمه ، هزینه اجاره ، عوارض و … هزینه ثابت در یک دامنه مربوط ثابت است ولی تغییرات حجم تولید هزینه‌های ثابت در دامنه‌های مختلف، تغییر می‌باید هزینه‌های ثابت در سطح تولید در یک دامنه مربوط هر اندازه تولید بیشتر باشد هزینه ثابت هر واحد کمتر خواهد بود. هزینه ثابت هر واحد برابر است با هزینه ثابت تقسیم بر میزان تولید.
  • هزینه‌های متغیر :  زینه‌های متغیر هزینه‌هایی هستند که با توجه به متغیر در سطح تولید این گونه هزینه‌ها نیز متغیر می‌یابند هزینه‌های متغیر در سطح کل تولید متغیر ولی در سطح هر واحد ثابت است. طبقه بندی هزینه‌ها برحسب رفتار هزینه‌ها به چگونگی واکنش هزینه‌ها در برابر تغییر در سطح فعالیت اشاره دارد به بیان دیگر مقصود از رفتار هزینه‌ها مدلی است که براساس آن یک هزینه مشخص نسبت به تغییر در سطح فعالیت واکنش نشان می‌دهد.

در حسابداری صنعتی واحدهای تجاری که برای ثبت فعالیت های خود از سیستم ثبت یک طرفه استفاده می کنند، برخی از اطلاعات اساسی مانند دریافت های نقدی ،چک های صادر شده،مبالغ قابل دریافت از بدهکاران و مبالغ قابل پرداخت به بستانکاران را رهر تاریخی تهیه نمود به طور خلاصه نحوه تعیین اقلام ترازنامه به شرح زیر می باشد:

۱-صندوق:از طریق شمارش وجوه نقد تعیین میشود.

۲-موجودی بانک:با تجزیه و تحلیل سوابق مربوط به حساب بانک در دفاتر واحد تجاری و بررسی صورت حسابهای بانکی تعیین می شود.

۳-مطالبات:از طریق رسیدگی به فاکتورهای دریافت نشده فروش،تجزیه و تحلیل حساب مشتریان و سوابق مربوط به اسناد وصولی مدت دار تعیین می شوند.

۴-موجودی های مواد و کالا: از طریق شمارش یا توزین اندازه گیری شده براساس فاکتورهای خرید قیمت گذاری می شوند.

۵-دارایی های غیر جاری: این گونه دارایی ها نیز مانند موجودی های مواد و کالا تعیین می شوند.

۶-بدهی ها: از طریق رسیدگی به فاکتورهای پرداخت نشده خرید ،تجزیه و تحلیل حساب فروشندگان و سوابق مربوط به اسناد پرداختنی مدت دار تعیین می شوند.

۷-سرمایه:پس از تعیین مبلغ داایی ها و بدهی ها به ترتیب فوق مبلغ سرمایه از تفاوت بین دارایی ها و بدهی ها در هر تاریخی به دست می آید.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “جزوه حسابداری صنعتی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *