جزوه خواص فیزیک انواع فلزات

نوع فایل
PDF
حجم فایل
400 کیلوبایت
تعداد صفحه
18
تعداد بازدید
309 بازدید
۴,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین جزوه خواص فیزیک انواع فلزات می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود جزوه خواص فیزیک انواع فلزات:

مقدمه:

منظور از خواص فیزیکی مواد رابطه بین ساختار با خواص و رفتار فلز می باشد . فلزات ، سرامیک ها ، پلیمرها ، نیمه هادی ها و کامپوزیت ها خانواده بزرگ مواد مهندسی هستند. مبحث متالورژی فیزیکی یا متالورژی ساختاری به توضیح اصول پدیده‌های متالورژیکی، شناسایی ترکیب‌ها، روش‌های تولید و خواص فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی محصولات حاصل از متالورژی می‌پردازد. خواص و رفتار مواد به وسیله ساختمان آن ها تعیین می شود که شامل ساختمان الکترونی اتم ها،  ماهیت پیوندهای بین اتم ها، طرز قرار گرفتن اتم ها و نواقص هستند، که نقش مهمی در تغییر فرم ، شکست و خواص مکانیکی دارند.

خواص فیزیکی مواد یا ویژگی‌های فیزیکی هرگونه ویژگی است که قابل اندازه‌گیری باشد، که آن مقدار توصیف حالت یک سیستم فیزیکی است. ویژگی‌های فیزیکی قابل سنجش مواد کمیت فیزیکی آن‌ها نامیده می‌شود. دگرگونی‌ها در خواص فیزیکی یک سیستم می‌تواند برای توصیف دگرگونی و یا تحول آن ماده بکار رود.

خواص فیزیکی خواصی هستند که مربوط به کنش ماده با سایر مواد یا انواع محرکها می باشد. تغییر فاز عبارتست از انتقال یک سیستم ترمودینامیکی از یک فاز یا حالت ماده به حالتی دیگر به توسط انتقال گرما گفته می‌شود.

علم و مهندسی مواد رشته ‏ای چند تخصصی است که در برگیرنده تولید، خواص و کاربردهای مواد برای حوزه‏ های مختلف علوم و مهندسی است.  مهندس متالورژی صنعتی با توجه به علمی که به ریز ساختار فلزات دارد، که متالورژی فیزیکی نامیده می شود، توانایی انتخاب درست مواد فلزی برای مصارف صنعتی را دارد

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “جزوه خواص فیزیک انواع فلزات”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *