جزوه رقابت پذيري اقتصاد ملي، الحاق به سازمان جهاني تجارت و سند چشم انداز 1404

نوع فایل
PDF
حجم فایل
322 کیلوبایت
تعداد صفحه
12
تعداد بازدید
112 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین جزوه رقابت پذيري اقتصاد ملي، الحاق به سازمان جهاني تجارت و سند چشم انداز 1404 می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود جزوه رقابت پذيري اقتصاد ملي، الحاق به سازمان جهاني تجارت و سند چشم انداز 1404:

مقدمه:

در مطلع اصلي سند چشم انداز بيست ساله ايران در افق 1404 چنين آمده است: «ايران کشوري است توسعه يافته با جايگاه اول اقتصادي، علمي و فناوري در سطح منطقه، با هويت اسلامي و انقلابي، الهام بخش در جهان اسلام و داراي تعامل سازنده و موثر در روابط بين الملل». بدين ترتيب ايران در 1404 پنج ويژگي مهم خواهد داشت: توسعه يافته، جايگاه اول منطقه اي، با هويت اسلامي و انقلابي، الهام بخش در جهان اسلام و بالاخره داراي تعامل سازنده و موثر با جهان پيرامون.
تبديل شدن به قدرت اول اقتصادي، علمي و فناوري در سطح منطقه، ضرورتا مستلزم تعامل سازنده و فعال با کشورهاي منطقه است. لازمه اين تعامل فعال نيز برقراري روابط اقتصادي و تجاري نهادينه با کشورهاي منطقه و لزوم تبعيت از الگوها، قواعد و رفتارهاي تجاري مورد توافق و شناخته شده است. امروزه قريب به اتفاق کشورها منطقه يا عضو ترتيبات منطقه اي، فرا منطقه اي و يا عضو سازمان جهاني تجارت مي باشند و يا در حال طي کردن فرآيند الحاق به آن هستند. اين کشورها در روابط دو جانبه و منطقه اي خود متعهد هستند که از الگوها و قواعد اقتصادي و تجاري سازمان جهان تجارت تبعيت نمايند و نمي توانند با کشورهاي خارج از اين سازمان وارد توافقات اقتصادي و تجاري مغاير با تعهداتشان در سازمان جهاني تجارت گردند. اين ضرورت راهبردي، جمهوري اسلامي ايران را حتي در برقراري روابط دو جانبه و منطقه اي اقتصادي و تجاري، ملزم مي گرداند که الگوهاي تجاري خود را با قواعد و موافقت نامه هاي سازمان جهاني تجارت منطبق گرداند.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “جزوه رقابت پذيري اقتصاد ملي، الحاق به سازمان جهاني تجارت و سند چشم انداز 1404”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *