جزوه ریز پردازنده

نوع فایل
PDF
حجم فایل
2 مگابایت
تعداد صفحه
58
تعداد بازدید
256 بازدید
۴,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین جزوه ریز پردازنده می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود جزوه ریز پردازنده:

مقدمه:

هدف اصلی این درس ایجاد دید مهندسی لازم برای انجام پروژه های مربوط به سیستم های دیجیتال هم به صورت Single board و هم به صورت سیستمی بر روی PC است. در نهایت دانشجویان قادر خواهند بود که در هنگام مواجهه با یک پروژه، قدم های اصلی، ملاحظات، محدودیت ها و راه حل ها را ارائه، تحلیل و بررسی کنند و بهترین راه حل را برگزینند.

کامپيوتری که هم اکنون به کمک آن در حال مشاهده و مطالعه اين صفحه هستيد ، دارای يک ريزپردازنده است . ريزپردازنده  به منزله مغز کامپيوتر است و  تمامی کامپيوترها اعم از کامپيوترهای شخصی ، کامپيوترهای دستی و … دارای ريزپردازنده می باشند. نوع  ريزپردازنده استفاده شده در يک کامپيوتر می تواند متفاوت باشد ولی تمامی آنان عمليات مشابهی را انجام  می دهند .

اولین ریزپردازنده به وسیله شرکت اینتل که یک ریز کنترل کننده ۴ بیتی بوده ابداع شد. اولین ریزپردازنده تک تراشه‌ای، ریزپردازنده Intel 4004 بود که توانست دو عدد چهاربیتی دودویی را جمع کرده و اعمال متعددی را انجام دهد. امکانات ریزپردازنده ۴۰۰۴ بسیار محدود بود به همین علت ریزپردازنده ۸ بیتی (۸۰۰۰) تولید شد. Intel 8008 توانست اعداد ۸ بیتی را به کارگیرد، همچنین اندازه حافظه را از ۴۰۹۶ کلمه چهاربیتی در ۴۰۰۴ به k16 کلمه هشت بیتی افزایش یافت. هردوی این ریزپردازنده‌ها نیازهای روز را برطرف می‌کردند. اما با گذشت زمان و افزایش خواسته‌ ها سرعت پایین آن‌ها باعث افزایش محدودیت شد. علت سرعت کند آن‌ها (جمع ۲۰۰۰۰ عدد در ثانیه) استفاده از مدارهای منطقی PMOS (نیمه‌هادی اکسید فلز از نوع کانال p) بود. در همان زمان مدارهای NMOS (نیمه‌هادی اکسید فلز از نوع N) بوجود آمد که بسیار سریع‌تر از PMOS بود. NMOS از منبع تغذیه مثبت استفاده می‌کرد و سرعت ریزپردازنده را ۲۵ بار افزایش می‌داد، همچنین ارتباط دهی آن با مدارهای جنبی ریزپردازنده از نوع TTL بسیار آسان بود.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “جزوه ریز پردازنده”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *