جزوه سنجش و اندازه گیری ویژه آزمون استخدامی آموزش و پرورش

نوع فایل
PDF
حجم فایل
2 مگابایت
تعداد صفحه
85
تعداد بازدید
234 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم برای بررسی جزوه سنجش و اندازه گیری ویژه آزمون استخدامی آموزش و پرورش که در 85 صفحه به همراه فهرست، کامل و جامع در خدمت شماست. محتوای این فایل کامل ترین و بهترین نسخه جزوه سنجش و اندازه گیری ویژه آزمون استخدامی آموزش و پرورش می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

مقدمه:

سنجش عملکرد یادگیرندگان و مقایسه نتایج حاصل با اهداف آموزش از پیش تعیین شده، به منظور تصمیم گیری در این باره که آیا فعالیت های آموزش معلم و کوشش های یادگیری دانش آموزان یا دانشجویان به نتایج مطلوب انجامیده اند و به چه میزانی.

در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دو اقدام ضروری است:

1.    تعیین اهداف آموزش

2.    سنجش عملکرد یادگیرندگان

اهداف آموزش یا اهداف یادگیری:

در آموزش و پرورش دو نوع هدف وجود دارد:

1. اهداف کلی ( غایت ): بیاناتی هستند کلی و آرمانی که منظور از ایجاد و اداره ی دوره های آموزشی یک جامعه( مثل دبستان، دبیرستان، دانشگاه و …) را نشان میدهند.این اهداف توسط برنامه ریزان در سطح وزارت تهیه و تدوین می شود و به صورت مقاصد آرمانی دوره های آموزشی در اختیار معلمان قرار میگیرند.

2. هدف های دقیق: آن را غالباً معلمان و متخصصان آموزش با توجه به غایت های کلی و با استفاده از محتوای درسهای مختلف تهیه می کنند. این هدف، عملکرد یادگیرندگان را می سنجد و ملاک توفیق معلمان و یادگیرندگان به حساب می آیند.

هدف های دقیق آموزشی یا هدف های یادگیری یک درس : منظور و مقصودی است که معلم از آموزش خود و یادگیرنده از یادگیری خود دارند.

برای آموزش و ارزشیابی لازم است  هدف های کمّی به هدف های دقیق تجزیه شوند. هدف های خیلی جزئی هم مفید نیستند.هدف های آموزشی را تا آن حد کلی بنویسید که آموزش پذیر و سنجش پذیر باشند. درجه اندازه گیری ، کلید شناسایی هدف های خوب است. هدفی که اندازه پذیر است هر چه گسترده تر باشد بهتر است.

 استاندارد های تحصیلی :

استاندارد یک فهرست،توصیف، یا بازنمایی از کیفیت ها یا ویژگی هایی است که باید یک شیء داشته باشد.یا توصیفی از اینکه چگونه چیزی باید باشد ، استاندارد نامیده می شود.

استانداردهای تحصیلی: بیاناتی هستند که مشخص می کنند چه چیزی باید آموزش داده شود و دانش آموزان چه چیزی را باید یاد بگیرند.

برای هر استاندارد یک یا چند نشانگر یا سنجه می نویسند تا آموزش پذیر و سنجش پذیر شود. استاندارد (کمّی ) سنجه (دقیق )

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “جزوه سنجش و اندازه گیری ویژه آزمون استخدامی آموزش و پرورش”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *