جزوه فرایند های پتروشیمی

نوع فایل
PDF
حجم فایل
5 مگابایت
تعداد صفحه
44
تعداد بازدید
325 بازدید
۴,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین جزوه فرایند های پتروشیمی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحافایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

دانلود جزوه فرایند های پتروشیمی:

مقدمه:

صنایع پتروشیمی صنایعی است که در آنها هیدروکربن های موجود در نفت خام یا گاز طبیعی به محصولات شیمیایی تبدیل می شود.این صنعت از سال 1920 باتولید استون به عنوان اولین محصول پتروشیمی از الکل ایزوپروپیل آغاز گردید.در دهه 30 و 40 میلادی با کشف روش های پلیمریزاسیون و آلکیلاسیون که منجر به تولید انواع پلیمرها گردید، صنعت پتروشیمی به صورت یک صنعت عظیم و کامل درآمده و با سرعت زیادی توسعه پیدا کرد.

از جمله عوامل موثر در رشد سریع صنعت پتروشیمی می توان به موارد زیر اشاره کرد:1. دردسترس بودن و قیمت ارزان نفت خام و گاز طبیعی،2. ابداع روش های نوین همچون کراکینگ،ایزومریزاسیون، تبدیل کاتالیستی و … 3.نیاز به مواد شیمیایی که از منابع دیگر مثل زغال سنگ قابل تولید نبودند. 4.رشد سریع نیاز به الیاف مصنوعی، پلاستیک ها، کودها

صنایع پتروشیمی را می توان به پنج دسته اصلی شامل واحدهای بالادست، واحدهای بنیادی، واحدهای واسطه ای، واحدهای نهایی و واحدهای پایین دست تقسیم بندی نمود.

عملیات پالایشگاهی امروزی، بسیار پیچیده است و از نظر یک فرد ناآشنا با این صنعت، کاهش این پیچیدگی و ارایه عملیات به صورت مجموعه ای هماهنگ از فرآیندهای ساده، امری محال به نظر می رسد.هدف پالایشگاه تبدیل هر چه بیشتر نفت خام به سوختهای حمل و نقل با رعایت جنبه های اقتصادی عملی است.

اگرچه پالایشگاه ها چندین فرآورده قابل استفاده، تولید می کنند، ولی حجم بزرگی از تولیدات قابل استفاده آنها را سوخت های حمل و نقل تشکیل می دهد. هر پالایشگاه دارای طرح های تولید خاص خود است که بر اساس تجهیزات فراهم، هزینه های عملیاتی و میزان تقاضا برای فرآورده ها مشخص می شوند.طرح تولید بهینه هم برای هر پالایشگاه بر اساس ملاحظات اقتصادی مشخص می گردد و عملیات دو پالایشگاه هرگز کاملا مشابه یکدیگر نیستند.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “جزوه فرایند های پتروشیمی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *